آتش جنگل گلستان به دامن مهاجر و سیلیاری افتاد ؛

رمضانعلی قائمی و مزدک دربیکی گزینه های مدیر کلی محیط زیست گلستان / عزل رئیس پارک ملی گلستان تا چند روز آینده

1403-08-01 09:08:43
0
12

سرویس اجتماعی: رمضانعلی قائمی و مزدک دربیکی از فعالین حوزه محیط زیست گزینه های جایگزین اسماعیل مهاجر در محیط زیست استان گلستان شدند.

 

به گزارش کلاله خبر، با شدت گرفتن اختلافات استانداری و محیط زیست گلستان بر سر آتش سوزی های اخیر جنگل گلستان ، به نظر می رسد تغییر اسماعیل مهاجر مدیر کل محیط زیست استان گلستان خیلی جدی است و استانداری بر روی این موضوع تمرکز کرده است .

گفته می شود اسماعیل مهاجر امروز به استانداری گلستان رفته ولی تاکنون موفق به دیدار با استاندار نشده و در استانداری گلستان سرگردان است .

همچنین از دکتر رمضانعلی قائمی مدیر سابق پارک ملی گلستان و دکتر مزدک دربیکی از فعالین محیط زست استان که دغدغه و دلسوزی زیادی برای محیط زیست گلستان دارند به عنوان گزینه های اصلی جایگزینی اسماعیل مهاجر به شمار می روند .

البته گفته می شود که انتصاب مهاجر از سوی رئیس سازمان محیط زیست دکتر ابتکار صورت گرفته و وی از جایگاهش مطمئن است اما گویا استانداری عزم خود را برای تغییر وی جزم کرده است .

همچنین منابع خبری اطلاع دادند که جواد سلیاری مدیر پارک ملی گلستان که این روزها انتقادات فراوانی نسبت به حضور وی و یکی از خبرنگاران در جنگل گلستان به گوش می رسد تا چند روز دیگر عزل می شود .

گفته می شود مردم بومی منطقه نیز از عملکرد نامناسب سلیاری گله دارند و طی طوماری قرار است آن را اعلام کنند .

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

** سوابق مزدک دربیکی :

دکتر مزدک دُربیکی متولد 1357 محله گرگان پارس در گرگان است. وی دارای مدرک دکتری تخصصی محیط زیست و از چهره های علمی و فعال حوزه محیط زیست ایران است که هم اکنون عضو هیات علمی دانشگاه آزاد و استاد مهمان سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در استان های گلستان و مازندران و تهران است.

تخصص و علاقه اصلی پژوهشی و کاری وی در مباحث برنامه ریزی و مدیریت محیط زیست، گردشگری و محیط زیست، توسعه و محیط زیست، آموزش عمومی و تخصصی محیط زیست، تاریخ طبیعی، و روزنامه نگاری محیط زیست استتاکنون از دکتر دُربیکی به عنوان پژوهشگر، حدود 65 مقاله علمی تخصصی و عمومی در نشریات علمی بین المللی، علمی-پژوهشی، علمی-ترویجی، مجلات، و روزنامه‏ های سراسری و منطقه ای، و همایش های تخصصی به چاپ رسیده و ارائه شده است.

از وی به عنوان نویسنده و مترجم تاکنون 4 کتاب از سوی ناشران معتبر ( از جمله سازمان حفاظت محیط زیست ) منتشر شده است .

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

** سوابق ، فعالیت ها و افتخارات رمضانعلی قائمی  :

متولد سال 1325 روستای بالاجاده کردکوی و کارشناس ارشد محیط زیست ارزشمند ایران که جز 30 شخصیت برتر محیط زیست کشور

چاپ کتاب با عنوان های اکوسیستم های تالابی و رودخانه ای گلستان، جاذبه های جهانگردی استان گلستان، منطقه حفاظت شده،  فرهنگ 5 جلدی تبری ایران (کار گروهی) و گرگان.چاپ 30 مقاله داخلی و خارجی در زمینه های محیط زیست، حیات وحش، پارک ها، پرندگان و تلاب ها.مجری و محقق 34 پروژه در زمینه های های محیط زیست، حیات وحش و اکوتوریسم.شرکت در 21 سمینار داخلی در زمینه های زیست محیطی.بالغ بر 20 سال سرشماری پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی استان های مختلف کشور.

تدریس در 14 برنامه آموزشی در زمینه های پرنده شناسی، پارک داری، حیات وحش  و سرشماری در کارگاه های آموزشی محیط بانان و کارشناسان محیط زیست و تدریس در رشته محیط زیست در بعضی از موسسه های آموزش عالی.شرکت در 15 دوره آموزشی تخصصی در زمینه های اکولوژی، تنوع زیستی، ذخیره گاه ها، پرندگان، تالاب ها و حیات وحش.همکاری در اجرای بالغ بر 20 پایان نامه دانشجویی داخلی و خارجی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا.

همکاری در تهیه فیلم های مستند حیات وحش در منطقه گرگان و گنبد.کسب 61 تشویق نامه به خاطر فعالیت های مختلف زیست محیطی در سطح کشور.انتخاب عنوان پژوهشگر نمونه استان گلستان در 2 سال پیاپی در سال های 79 و 80کسب  عنوان درجه ارشد محیط دار کشور ( بالاترین سطح درجات اجرایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور) در سال 78 از طرف سازمان حفاظت از محیط زیست کشور.دریافت نشان های گورخر آسیایی، خرس قهوه ای، پرندگان و گوزن های شمالی از کشورهای ترکمنستان، ایتالیا، روسیه و آلاسکا.همکاری با گروه های مختلف تحقیقاتی در زمینه های زیست محیطی، حیات وحش و  پرندگان از کشورهای آلمان، سوئد، کرواسی، ایتالیا، اتریش و مجارستان.

انجام 34 سخنرانی در زمینه های پارک ها و مناطق، تالاب ها و پرندگان، اکوتوریسم، حیات وحش و خطرات تخریب طبیعت.مدیر انجمن پرنده شناسی هیرکانیا از سال 76 تاکنون.عضو انیستیتو تحقیقات حیات وحش و حفاظت از طبیعت اتریش از سال 1998 میلادی.انتخاب و تجلیل به عنوان 30 شخصیت برتر محیط زیست کشور در 30 سال اخیر از طرف شهرداری تهران.عضو کمیته تحقیقات، آموزش، فناوری و روابط بین اللمل سازمان نظان مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان.

عضو شورای پژوهشی اداره کل محیط زیست گلستان در چند نوبت و مشاور کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی شهر گرگان از سال 86 . بازدید از پارک های ملی، پناهگاه های حیات وحش، مناطق حفاظت شده، موزه های تاریخ طبیعی، باغ های وحش و میراث های مهم بشری در کشورهای آلمان ، اتریش ، کرواسی ، ایتالیا ، هند ، نپال و ترکمنستان به دعوت سازمان جهانی یونسکو و موسسه های تحقیقاتی بین اللملی و محققین آن کشورها ./گلستان ما

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار