رئیس پلیس فتا گلستان خبر داد؛

ثبت‌نام اینترنتی دانشگاه و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی در گلستان

1403-08-01 09:08:36
0
10

سرویس اجتماعی: رئیس پلیس فتا گلستان از دستگیری فردی که پس از ثبت‎نام اینترنتی دانشگاه برای دوست دوران تحصیلش، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی کرده بود خبر داد.

 

حبیب‎الله رجبلی عصر امروز در جمع خبرنگاران از دستگیری فردی که پس از ثبت‎نام اینترنتی دانشگاه برای دوست دوران تحصیلش، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی کرده بود خبر داد.

وی در تشریح جزئیات این پرونده اظهار داشت: فردی در روزهای گذشته به پلیس فتا استان گلستان مراجعه و شکایتی را در خصوص برداشت‎های غیرمجاز از حساب بانکی‎اش که در مجموع به مبلغ یک میلیون و 100 هزار ریال بوده را مطرح کرد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: پس از طرح شکایت و بررسی مقدماتی کارشناسان پلیس فتا در خصوص موضوع پرونده، بررسی دقیق‎تر به صورت جدی در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

رجبلی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا گلستان با برسی حساب فرد قربانی متوجه شدند که برداشت‎های غیرمجاز از حساب این فرد در غالب کارت‎های شارژ تلفن همراه بوده است.

وی اضافه کرد: ماموران با بررسی تخصصی و کارشناسی درباره نحوه تهیه و استفاده کارت‎های شارژ از حساب شاکی، در نهایت فرد متخلف را شناسایی و با انجام یک عملیات پلیسی موفق، وی را دستگیر و برای بررسی ابعاد پرونده، متهم را به پلیس فتا گلستان منتقل کردند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان تصریح کرد: در تحقیقات مقدماتی پس از دستگیری متهم مشخص شد که این فرد یکی از دوستان دوران تحصیل فرد قربانی است و با سوء استفاده از اعتماد دوست خود موفق شد که به اطلاعات حساب وی دسترسی پیدا کرده و عمل مجرمانه خود را انجام دهد.

ثبت‎ نام اینترنتی دانشگاه و سوء استفاده از اطلاعات حساب

رجبلی در خصوص نحوه دسترسی متهم به اطلاعات حساب فرد قربانی تاکید کرد: متهم در اظهارات خود در خصوص نحوه اخذ اطلاعات حساب فرد شاکی بیان کرد که در روزهای گذشته شاکی قصد انجام ثبت‎نام و انتخاب واحد در دانشگاه را داشته و به دلیل محدودیت در رسیدگی به این موضوع از من خواست که این کار را انجام دهم و در این زمان اطلاعات حساب وی را نیز برای خودم ذخیره کردم.

وی اضافه کرد: متهم اعتراف کرده که پس از اخذ اطلاعات حساب دوست صمیمی خود که به وی اعتماد کرده بوده است، در مراحل گوناگون و از طریق خطوط اینترنت مختلف اقدام به خرید شارژهای تلفن همراه کرده و هیچ‎گاه تصور نمی‎کرده که پلیس بتواند وی را دستگیر کند.

رجبلی گفت: در حال حاضر نیز متهم به همراه پرونده و مستندات برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است.

اعتماد بیش‎ از اندازه علت اصلی برداشت‎های غیرمجاز بانکی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گلستان تصریح کرد: اطلاعات حساب هر فرد همانند شماره کارت، رمز دوم کارت، CVV2 و دیگر اطلاعات، برای هر فرد محرمانه بوده و در صورتی که شخصی به این اطلاعات دسترسی داشت باشد می‎تواند عملیات بانکی گوناگونی را با آن حساب انجام دهد.

رجبلی تأکید کرد: بیشترین پرونده‎های برداشت‎های غیرمجاز از حساب بانکی مطروحه در پلیس فتا گلستان به دلیل اعتمادهای بیش از اندازه افراد به نزدیکان، دوستان و یا حتی بستگان بوده است.

وی در پایان ابراز داشت: توصیه بسیار جدی پلیس به شهروندان این است که از در اختیار قرار دادن اطلاعات حساب بانکی خود به دیگران جدا خودداری کرده و در صورت ضرورت، پس از انجام امورات مربوطه، بلافاصله کلمه عبور کارت بانکی خود را تغییر دهند./ فارس

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار