سرویس اجتماعی:

بحران آب شرب در کلاله جدی شد / گل آلود شدن منبع تامین آب شرب کلاله در فصول مختلف

1403-06-29 04:06:47
0
70

سرویس اجتماعی: رئیس اداره آبفار شهرستان کلاله از مشکل تامین آب شرب در کلاله خبر داد و یکی از علل کمبود کاهش فشار آب در شهر کلاله را مصرف بالای شهروندان دانست.

 

احمد ابراهیمی در گفتگویی با بیان اینکه بارش باران باعث گل آلود شدن چشمه آقسو منبع اصلی تامین آب شهر کلاله می شود، گفت: این موضوع نیز بر مشکلات آبی این شهر می افزاید و برای رفع این مشکل باید تمهیدات مناسبی اندیشیده شود.

وی افزود: مشکل گل آلود شدن آب این چشمه تنها به بارش های شدید در فصل تابستان ختم نمی شود بلکه در فصل سرما نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می کنیم و بروز چنین مشکلاتی خود باعث قطعی آب 4 روستای بالا دست شهر و برخی از مناطق شهر کلاله می شود.

ابراهیمی تاکید کرد: مصرف بالای شهروندان نیز یکی از علل کم آبی در شهر کلاله شده است تا جایی این موضوع برای مسئولین آبفار کلاله به یک بحران جدی تبدیل شده است و ما به اجبار باید برای تقویت فشار آب در این شهر از چاه های تامین تامین آب استفاده می کنیم که این راهکار نیز پاسخگو نیست !.

این مسئول بادآور شد: در ساعات اوج مصرف، اهالی شهرک امام حسین (ع) با مشکل افت فشار آب روبرو می شوند تا جایی که در طبقات فوقانی مجتمع های مسکونی آب قطع می شود.

رئیس اداره آبفار کلاله با اشاره به افت شدبد دبی آب چشمه آقسو و مشکلات پیش آمده در این زمینه که ناشی از گرمای شدید و کاهش نزولات آسمانی است ، از شهروندان خواست تا در مصرف آب شرب در منازل خود صرفه جویی کنند.

ابراهیمی اظهار کرد: آب شرب شهر کلاله و چهار روستای حومه آن از یک چشمه آقسو و 5 حلقه چاه تامین می شود و در حال حاضر سرانه مصرف آب در شهر کلاله برای هر نفر 230 لیتر در شبانه روز می باشد که در صورت ادامه این روند مصرفی، با مشکل کم آبی روبه رو خواهیم شد.

وی با هشدار نسبت به مصرف زیاد آب در کلاله گفت: هم اکنون در کلاله 12 هزار متر مکعب آب تولید می شود و شهروندان کلاله در ساعات اوج مصرف سر به سر این مقدار تولید آب ، آب مصرف می کنند و در صورت از مدار خارج شدن یکی از چاه های آب ، با مشکل کم آبی و در پی آن جیره بندی آب در این شهر روبرو خواهیم شد.


نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار