رجبی:

نیمی از روستاهای مراوه تپه گلستان از نعمت آب شرب محروم هستند

1403-08-01 09:08:42
0
9

سرویس اجتماعی: عضو مجمع نمایندگان گلستان و نماینده 4 شهر شرق این استان گفت: شاخص برخورداری از راه روستایی آسفالته در شهرستان مراوه تپه استان گلستان بین ۳۰ تا ۳۵ درصد است.

 

به گزارش کلاله خبر، عبدالکریم رجبی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: پیگیری های ویژه ای برای آسفالت راه روستایی از طریق اعتبارات ماده 180 و تملک دارایی استان گلستان انجام شده تا سطح برخورداری در شهرستان های محروم افزایش پیدا کند.

وی افزود: شاخص برخورداری از راه روستایی در شهرستان مراوه تپه بین 30 تا 35 درصد، در شهرستان کلاله بین 55 تا 60 درصد، در شهرستان های مینودشت و  گالیکش بین 65 تا 70 درصد است.

نماینده مردم شهرستان های کلاله، مینودشت، گالیکش و مراوه تپه تصریح کرد: در مجموع این شهرستان ها فاصله زیادی با شاخص های کشوری و استانی در بخش راه روستایی ندارند.

وی گفت: در موضوع گازرسانی نیز با وجود اینکه در مرکز و غرب استان گلستان اقدامات زیادی انجام شده، اما این روند در شرق گلستان مطلوب نیست.

رجبی افزود: از 102 روستای شهرستان مراوه تپه که قابلیت گازرسانی دارند، 82 روستا فاقد گاز بوده و گازرسانی 12 روستا نیز در دست اقدام است که به 34 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

نماینده مردم شهرستان های کلاله، مینودشت، گالیکش و مراوه تپه با بیان وضعیت آب رسانی به روستاهای این شهرستان اظهار کرد: در بخش آبرسانی نیز حدود 50 درصد روستاهای مراوه تپه از نعمت آب شرب برخوردار نیستند.

شهرستان مراوه تپه با حدود سه هزار و  400 کیلومتر مربع وسعت به لحاظ موقعیت عمومی در شمال شرق کشور قرار گرفته و از لحاظ وسعت مقام دوم شهرستان وسیع استان گلستان را داراست و ارتفاع از سطح دریای مرکز شهرستان در حدود 170 متر است.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار