اطلاعیه ۱۴ آبان ۹۱:
وزیر آموزش و پرورش از حل مشکل فارغالتحصیلان تربیت معلم خبر داد.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، حمیدرضا حاجیبابایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نواخته شدن زنگ “مبارزه با استکبار جهانی” که صبح امروز در مدرسه راهنمایی شاهد حضرت معصومه (س) برگزار شد، درباره مصوبه اخیر مجلس درباره «معلمان حقالتدریس، مربیان پیشدبستانی و فارغالتحصیلان تربیت معلم»، اظهار داشت: ما برای این مصوبه موافق بودیم؛ اصل این مصوبه کار بسیار عظیم و بزرگی در ارتباط با تعهد دانشجویان دبیری است.
وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه، تمام دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که متعهد دبیری کردیم و از بهمن ماه، تحصیل را آغاز میکنند، به عنوان افرادی که در آموزش و پرورش میخواهند، فعالیت کنند، تعهد میسپارند.
برگزاری آزمون برای جذب پیشدبستانیها
حاجیبابایی در خصوص وضعیت مربیان پیشدبستانی گفت: بر اساس این مصوبه، افرادی که از مربیان پپیشدبستانی یا خرید خدمات هستند و شرایط لازم را دارند، در آزمون آموزش و پرورش میتوانند شرکت کنند.
وی به نگاه آموزش و پرورش در قبال پیشدبستانیها اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش موظف است برای پیشدبستانی نظارت، سیاستگذاری، ارائه مجوز و محتوا داشته باشد.
وزیر آموزش و پرورش درباره زمان آزمون بیان کرد: آموزش و پرورش برای استخدام مکلف نشده است بلکه هر وقت آزمونی برگزار کردیم، این افراد میتوانند ثبتنام کنند و براساس نیاز منطقه و مدرک تحصیلی و جنسیت، در اولویت قرار میگیرند.
وی تأکید کرد: این آزمون طی دو سال، هر زمان که آموزش و پرورش نیاز داشت، برگزار میشود.
مشکل فارغالتحصیلان تربیت معلم حل شد
این مقام مسئول در آموزش و پرورش درباره مشکل فارغالتحصیلان سربازی نرفته تربیت معلم، اظهار داشت: مشکل فارغالتحصیلان تربیت معلم حل شد؛ از اول گفته بودیم که کار خود را آغاز کنند و هر وقت قانون مصوب شد، روال اداری را انجام میدهیم ولی اگر کسی کار را آغاز نکرده است، پیگیری میکنیم.
اطلاعیه ۹ آبان ۹۱:
اولویت استخدام درآموزش و پرورش مشخص شد.
رییس جمهوری، قانون الحاق دو تبصره به ماده (۱۷) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حقالتدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی را ابلاغ کرد که بر اساس آن مربیان پیش دبستانی و نیروهای خریدخدمت آموزشی در وزارت آموزش و پرورش در اولویت استخدام قرار می گیرند.
به گزارش جهان به نقل از از پایگاه اطلاع رسانی دولت، ˈمحمود احمدی نژادˈ قانون الحاق دو تبصره به ماده (۱۷) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حقالتدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش را که در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده است را برای اجرا ابلاغ کرد.
بر اساس ماده واحده این قانون، احکام قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب ۸/۳/۱۳۶۹ به استثنای احکام ناظر بردانش آموزان دانشسراهای تربیت معلم به قوت خود باقی است.
همچنین دانشجویان ورودی سال ۱۳۸۸مرکز تربیت معلم که طبق مقررات مربوطه مشخص شده اند، مشمول این حکم می شوند.
بر این اساس، وزارت آموزش و پرورش موظف است در اجرای تبصره (۲) ماده (۵۱) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب ۵/۱۰/۱۳۸۹ و بند (ج) ماده (۲۴) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب۷/۸/۱۳۶۸از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون حداکثر در مدت دو سال تمامی مربیان پیش دبستانی و نیروهای خرید خدمت آموزشی خود را که با آموزش و پرورش همکاری داشته اند را در اولویت استخدام قرار دهد.
بر طبق این قانون، وزارت آموزش و پرورش باید این نیروها را از طریق برگزاری آزمون و با در نظر گرفتن شرایط مندرج در مواد (۲)و(۳) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۵/۷/۱۳۸۸و اصلاحات بعدی آن، مدرک و رشته تحصیلی، جنسیت، نیاز منطقه ای و سنوات همکاری با آموزش و پرورش در اولویت استخدام قرار دهد.
همچنین وزارت آموزش و پرورش باید درمورد مربیان پیش دبستانی مطابق روال پیش از سیاستگذاری، نظارت، صدور مجوز و تدوین متحوا عمل کند.
اطلاعیه های ۶ آبان ۹۱:
وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر در سراسر کشور حدود ۳۳ هزار معلم ورزش به کار گرفتهایم که این تعداد باید به ۶۰ هزار معلم افزایش یابد.
به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با ستاد خبری چهلمین دوره مسابقات قهرمانی فوتبال مدارس آسیا در پاسخ به این پرسش که “در زمینه ورزش دانش آموزی چه اهدافی را دنبال میکنید؟”، تصریح کرد: ما دو برنامه و هدف در بحث ورزش داریم. یکی بحث سلامتی و ورزش عمومی دانش آموزان است که باید برای ۱۲ میلیون دانش آموز تعریف کنیم و در حال حاضر برای ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز ابتدایی تعریف ورزش را انجام دادهایم.
حاجی بابایی با اشاره به هدف دوم آموزش و پرورش در زمینه ورزش دانش آموزی، خاطرنشان کرد: هدف بعدی ما مسابقات و رقابتهای بین المللی و جهانی است که در این راستا در سطح دانش آموزی هم دنبال ایجاد زمینه برای ورزش بزرگسالان هستیم و هم اینکه در تمام رشتههای ورزشی مدرسه ایجاد میکنیم؛ مانند مدرسه ورزش برای فوتسال، والیبال، کشتی و دیگر رشتههای ورزشی.
وزیر آموزش و پروش اضافه کرد: اعتقاد داریم ورزش امروز برای تفریح نیست، بلکه ورزش یک علم است و اگر میخواهیم در سطح بین المللی حضور پیدا کنیم، باید در زمینه فوتبال، والیبال و رشتههای گوناگون ورزشی بین المللی باشیم.
وی تصریح کرد: باید با دانش آموزان از مقطع ابتدایی در بحث ورزش به صورت علمی کار کنیم. در حال حاضر در سراسر کشور حدود ۳۳ هزار معلم ورزش به کار گرفتهایم که این تعداد باید به ۶۰ هزار معلم افزایش یابد.
حاجی بابایی با بیان اینکه میخواهیم محوریت ورزش دانش آموزی آسیا را به ایران منتقل کنیم، عنوان کرد: امسال در بحث میزبانی، فوتبال را به ایران آوردیم. در سال گذشته هم مسابقات آسیایی والیبال دانش آموزان را برگزار کردیم و در نظر داریم تا میزبانی رشتههای گوناگون ورزشی را به ایران بیاوریم.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که “خروجی برگزاری مسابقات آسیایی دانش آموزان چه چیزهایی خواهد بود و چه تعاملاتی با وزارت ورزش و جوانان در این مورد دارید؟”، گفت: امروز بین آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان فاصلهای وجود ندارد و یک هماهنگی و همافزایی خوبی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: با این هماهنگی بین دو وزارتخانه تمام توانمان را به کار خواهیم گرفت تا تولیداتمان را در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار دهیم.
حاجی بابایی در پایان گفت: باید به سمتی حرکت کنیم تا تمام معلمان ورزش در کشور دارای مدرک تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس تربیت بدنی باشند و این کار را از طریق دانشگاه ویژه فرهنگیان انجام میدهیم که اولویت بندی در این باره هم با مقطع ابتدایی است.
اطلاعیه های ۲۹ مهر ۹۱:
۱- نمایندگان از پاسخ وزیر آموزش و پرورش قانع نشدند:
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تشریح نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه وزیر آموزش و پرورش به سوال فاطمه آلیا، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و منصور آرامی نماینده مردم بندر عباس، ابوموسی و حاجیآباد پاسخ داد.
قاسم احمدی لاشکی در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در مورد نشست عصر امروز ( سهشنبه ۲۵ مهرماه) کمیسیون آموزش و تحقیقات اظهار داشت: به موجب قانون ۳ درصد از نیروهای استخدامی وزارت آموزش و پرورش باید از میان جانبازان باشد اما به دلیل خودداری مسئولان این وزارتخانه از اجرای این قانون، فاطمه آلیا و منصور آرامی دو تن از نمایندگان مجلس خواستار حضور حمیدرضا حاجیبابایی در کمیسیون آموزش و تحقیقات و پاسخگویی وی شدند.
نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس در ادامه افزود: نمایندگان سوالکننده از پاسخ وزیر آموزش و پرورش قانع نشدند، اما مقرر شد یک فرصت دو هفتهای به حمیدرضا حاجیبابایی داده شود تا در تعامل با دولت موضوع استخدام جانبازان در وزارت آموزش و پرورش را پیگیری کند.
وی اضافه کرد: البته پاسخ وزیر آموزش و پرورش باید به رأی اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات گذاشته میِشد که به دلیل حدنصاب نرسیدن اعضا، این رأیگیری به جلسه بعدی این کمیسیون موکول شد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی طرح جامع کاداستر کشور را دیگر دستور کار این کمیسیون اعلام کرد و گفت: در نشست امروز کارشناسان سازمان نقشهبرداری و وزارت جهاد کشاورزی توضیحاتی را در مورد این طرح ارائه دادند اما به دلیل کمبود زمان، بررسی جزئیات مواد آن به جلسه بعدی کمیسیون آموزش و تحقیقات موکول شد.
۲- در صحن علنی مجلس:
درخواست تعدادی از نمایندگان برای احتساب سابقه کار معلمان حق التدریسی
تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح احتساب سابقه معلمان حق التدریسی استخدامی در آموزش و پرورش را در جلسه امروز به هیات رئیسه ارائه کردند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در پایان جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس دو طرح از سوی هیات رئیسه مجلس اعلام وصول شد.
یکی از طرح های واصل شده از سوی رئیس جمهور استفساریه ماده ۲۴ قانون بیمه بود.
همچنین بر اساس ماده ۱۴۰ آیین نامه داخلی مجلس تعدادی از نمایندگان خواستار طرح احتساب سابقه معلمان حق التدریسی استخدامی در آموزش و پرورش شدند که هیات رئیسه این طرح را اعلام وصول کرد.
منبع:e-estekhdam.com
متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده