سرویس اجتماعی:

آیا ترکمنچای دیگری در بندر ترکمن در راه است ؟

1403-08-01 09:08:48
0
10

سرویس اجتماعی: سوال اساسی ما در این مقطع از اعضای حق طلب شورای اسلامی شهر بندر ترکمن این است که شما که از هر فرصتی استفاده کرده و قرارداد اسکله را یک قرارداد ظالمانه خطاب می کنید ، چرا راضی شده اید یک قرارداد ترکمنچای دیگر را به مردم این شهر تحمیل کنید ؟!

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از ترکمن سسی ؛ در روزهای اخیر خبرهایی در رابطه با تفکیک کارخانه روغن و پنبه شهید باهنر در بندر ترکمن به گوش می رسد .

در این زمینه شنیده شده است که با رایزنی های اعضای شورای اسلامی شهر بندر ترکمن قرار شده سهم شهرداری از این تفکیک 25 درصد باشد.

در این رابطه دو نکته وجود دارد . نکته اول این است که چرا به جای 30 درصد اعضای شورای اسلامی شهر بندر ترکمن روی دریافت سهم 25 درصدی زمین این کارخانه به توافق رسیده اند . نکته دوم در رابطه با این اقدام این است که مدیر کارخانه مذکور سهم شهرداری از قطعات تفکیکی را از بد ترین نقاط زمین یاد شده در نظر گرفته است.

بر اساس بررسی های خبرنگار ما ارزش ریالی قطعات پیشنهادی به شهرداری بسیار اندک و غیرموجه می باشد . و با توجه به موقعیت بسیار مناسب زمین و با توجه به ارزش افزوده ای که بعد از تفکیک زمین کارخانه به قطعات کوچکتر حاصل می شود این توافق می توانسته به گونه ای دیگر رقم بخورد .

در اوائل دهه 80 نیز در زمان تفکیک زمین کارخانه جین بندر ترکمن شورای اسلامی شهر وقت به جای دریافت سهم از زمین با دریافت مبلغی پول منافع واقعی بندر ترکمن را به باد داده بودند . هر چند این مبلغ ناچیز به حساب شهرداری واریز شد اما بدیهی است که در صورت دریافت سهم زمین منافع آن نیز به مراتب برای شهروندان بندر ترکمنی بیشتر بود .

سوال اساسی ما در این مقطع از اعضای حق طلب شورای اسلامی شهر بندر ترکمن این است که شما که از هر فرصتی استفاده کرده و قرارداد اسکله را یک قرارداد ظالمانه خطاب می کنید ، چرا راضی شده اید یک قرارداد ترکمنچای دیگر را به مردم این شهر تحمیل کنید ؟!

در پایان به خوانندگان محترم سایت یادآوری می نماید تفکیک اراضی با رعایت ضوابطی از جمله مفاد ماده 101 قانون شهرداری ها صورت می گیرد .

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار