رئیس اداره منابع آب کلاله اعلام کرد:

کاهش 45 درصدی بارش باران در شهرستان کلاله

1403-06-29 09:06:40
0
72

سرویس اجتماعی: رئیس اداره منابع آب شهرستان کلاله از کاهش 45 درصدی بارش باران در شهرستان کلاله خبر داد.

 

جسین ثابتی پور در گفتگویی، بارش باران در 10 ماه گذشته را 405 میلی متر اعلام کرد و گفت: از اول مهرماه سال 92 تا آخر تیر ماه سال 93 در شهرستان کلاله 405 میلی متر بارش باران داشته ایم و این مقدار در مقایسه با سال گذشته که 754 میلی متر بوده ، کاهش 45 درصدی بارش باران در کلاله را نشان می دهد.

وی افزود: ارزیابی میانگین بلند مدت 21 ساله ، میزان بارش 10 ماه سال آبی در شهرستان کلاله حاکی از آن دارد که 537 میلی متر میانگین بارش باران در این شهرستان بوده است که 405 میلی متر بارش باران در سال آبی جاری حاکی از کاهش 29 درصدی از میانگین دراز مدت بارش ها است.

ثابتی پور در ادامه پیشنهادی هم به کشاورزان داشت و گفت: حتی الامکان کشاورزان برای آبیاری مزارع خود از لوله کشی استفاده کنند تا از میزان هدر رفتن آب توسط خطوط انتقال، جلوگیری شود.

این مسئول تاکید کرد: بیمه محصولات کشاورزی امنیت روانی را به همراه دارد و در صورت خسارت دیدن محصولات کشاورزی بخشی از خسارات توسط بیمه جبران می شود و همچنین کشاورزان توجه داشته باشند که در صورت کاهش آبدهی چاه ها از هر گونه اقدام از جمله کف شکنی و لایروبی و جابجایی خودداری کنند.

 

 

 

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار