سجاد با دلی ریش ریش به آغوش فرماندار کلاله آمد / همدلی روحانیت تشیع و تسنن در کمک به یک کودک / ناگفته های حاج کمیل در این سایت

1403-06-29 10:06:10
0
61

سرویس فرهنگی: بالاخره پس از پیگیری های فراوان فرماندار کلاله سجاد این کودک قصه های دردناک ما به آغوش گرم فرماندار کلاله آمد.

 

 به گزارش کلاله خبر، در گزارشی که در روز گذشته در این سایت منتشر کردیم ، گفتیم قرار شد که یکی از اعضای خانواده سجاد ، کودکی از دیار شهرستان کلاله که از 1 سالگی با مشکل کلیوی روبرو شده بود و تا چند ماه پیش و تا سن 8 سالگی دیالیز می شد ، برای رایزنی در جهت مرتفع سازی برخی مشکلات مالی این کودک به فرمانداری کلاله بیاید.

این فرد کسی نبود جز خود سجاد و مادرش که به توصیه های حاج کمیل نظافتی به دیدار فرماندار کلاله آمدند.

در این جلسه بصورت اتفاقی آخود کوچک نژاد مسئول جمع آوری زکات شهرستان کلاله نیز حضور داشت و این موضوع باعث همدلی روحانیت اهل تشیع و تسنن در خصوص کمک به این کودک و خانواده مستضعفش شد.

یکی دیگر از اتفاقات جالب این جلسه نیز حضور مدیرکل پست استان گلستان بود که علاوه بر گرفتن عکس یادگاری با سجاد ، برای مرتفع کردن گوشه ای از مشکلات خانواده این کودک ، وامی 2 میلیون تومانی بصورت قرض الحسنه به این خانواده داد.

دکتر پالیده رئیس بیمارستان کلاله نیز یکی دیگر از مهمانان این جلسه بود تا با همفکری این جمع چاره ای برای این کودک اندیشیده شود.

پس از جلسه چند ساعته این گروه ، قرار بر این شد که دکتر پالیده با گروه خیرین شهرستان گنبد رایزنی هایی را انجام دهد تا هفته آینده این گروه به فرمانداری کلاله بیایند و درحضور خانواده سجاد ، تصمیماتی خیرخواهانه برای این کودک گرفته شود.

همچنین از جمله مصوبات دیگر این جلسه رایزنی دکتر پالیده و فرماندار کلاله با دکتر ریاحی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان در خصوص مشکل سجاد و پیدا کردن روزنه ای پزشکی برای کمک به وی بود.

اما بیشترین و مهمترین نقش را آخوند کوچک نژاد در این جلسه ایفا کرد و با گفتگو با مدیرکل زکات استان گلستان قرار بر این شد که وی مبلغ قابل توجهی که بتواند مشکلات کنونی و آینده این خانواده را حل کند را از محل زکات شهرستان کلاله اختصاص دهد.

 

در حال حاضر سجاد ماجرای ما، به دلیل عفونت مجاری اداری خود مجبور است از سوند استفاده کند و به گفته مادرش در ماه حدود 400 هزار تومان برای این کار اختصاص می یابد و همچنین پدر این خانواده که در شهرستان کلاله خیاطی داشت ، با این مشکل سجاد زندگی خود را فروخت و صرف هزینه های درمانی سجاد کرد و درحال حاضر بیمار و از کار افتاده در گوشه خانه منزوی شده است.

در اینجا لازم است که بگوییم در پی اهدای کلیه به این کودک از سوی حاج کمیل نظافتی ، شایعاتی مبنی بر اینکه وی برای اسم و رسم پیدا کردن ، این کار را کرده است ، در بین مردم و برخی از انتشارات پخش شده بود که این طلبه ماجرای خود را چنین گفت : " قرار نبود این کار رسانه ای شود و بسیاری از این اقدامات در خفای کامل انجام شد و بالاخره با پی بردن رئیس حوزه علمیه ، این موضوع از جانب وی رسانه ای شد و من و دوستان در رسانه ای کردن این موضوع دخل و تصرفی نداشتیم و شایعاتی که به دنبال ما است کذب می باشد و حتی ناگفته نماند پس از رسانه ای شدن این موضوع در رسانه های داخلی و خارجی از سوی بیگانگان پیشنهادات 210 هزار دلاری داشتم که این بیگانکان با واکنش شدید من مواجه شدند.

وی در خصوص لباس هایی که بر تن داشت نیز گفت و افزود: ما زائر آقا امام رضا (ع) هستیم و در مسیر بودیم که فرماندار کلاله ما را به کلاله دعوت کرد و مجبور شدیم با همین لباس ها به حضور فرماندار کلاله بیاییم.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار