غیبت خبرنگاران مهر، فارس، دانشجو،تسنیم، عکاسان و فعالان فضای مجازی در جشن روز خبرنگار؛

از انتقاد به استاندار گلستان تا درگیری رئیس انجمن صنفی با مدیر خانه مطبوعات گلستان

1403-08-01 05:08:36
0
9

سرویس اجتماعی: احمد رایجی رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران با حضور در صحنه با لحنی تند استاندار گلستان را مورد خطاب قرار داد و گفت چرا باید استاندار نیروی درجه 3 خود را به جشن روز خبرنگار بفرستد و خودش به این مراسم نیاید ، مدیران نشریات و خبرگزاری ها نیز از این به بعد خبرنگاران درجه 3 خود را برای پوشش اخبار استانداری بفرستند.

 

به گزارش کلاله خبر، نحوه برگزاری مراسم روز خبرنگار و تقدیر از فعالان عرصه خبری استان گلستان امسال با حاشیه هایی همراه بود که صدای اعتراض بسیاری از فعالان این عرصه اعم از چپ و راست را در آورد.

امسال در اولین سال دولت تدبیر و امید کمیته برگزاری روز خبرنگار متفاوت تر شد و گروههای بیشتری تصمیم گیرنده شدند .
سال گذشته فقط این خانه مطبوعات استان گلستان بود که مجری برگزاری بود اما امسال در تدبیری نادرست انجمن صنفی روزنامه نگاران گلستان که هشت سال مرخصی رفته بود به مسئولیت احمد رایجی ، انجمن ورزشی نویسانی که معلوم نیست از کجا آمد به مسئولیت احمد قهرمان ، انجمن مدیران مسئول که بنظر ساختگی می رسد با مسئولیت حمیدرضا بابایان ، روح الله کلانتری به نمایندگی از خبرنگاران آزاد و خانه مطبوعات گلستان با حضور منصوری رضی و یحیی آذری برگزار شد.

در این جلسات گویا حرفهای زیادی رد و بدل شد و دلخوری هایی هم میان اعضای خانه مطبوعات وسایر گروهها پیش آمد تا جایی که رئیس خانه مطبوعات استان تهدید کرد اگر قرار باشد در جلسات همچنان به مدیریت گذشته وسیاه نمایی فعالیتهای هشت ساله ارشاد گلستان حمله شود دیگر حاضر به شرکت در جلسات نخواهد شد.

از طرف دیگر سید جواد حسینی عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان نسبت به سخنان احمد قلیشلی در صفحه فیس بوک خود مبنی بر انتخابات سراسر کشور خانه مطبوعات واکنش نشان داد و گفت : تنها نهاد صنفی قانونی در زمینه خبرنگاران استان خانه مطبوعات بوده که تا دو سال دیگر نیز مجوز دارد و اگر بازهم از این سخنان تکرار شود جوری دیگر عمل خواهیم کرد.

اما اعلام نحوه برگزاری مراسم روز خبرنگار و تعداد تجلیل شوندگان و مصاحبه احمد قلیشلی سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل در خصوص حمایت از مطبوعات محلی و کم اهمیت دانستن فضای مجازی باعث شد موج عظیمی از دلخوری در بین اصحاب رسانه ایجاد شود و برخی خبرنگاران باسابقه نسبت به این قضیه موضع بگیرند.

این موضوع تا آنجا پیش رفت که بسیاری از خبرگزاری ها از جمله فارس ، مهر ، دانشجو و  تسنیم به نوعی از شرکت در مراسم روز خبرنگار خودداری کردند اما نماینده ایرنا و شبستان در جلسه حضور پیدا کردند البته این دو چون وابسته به دولت هستند حضورشان الزامی بود.
اما این جلسه در دل خود نیز حاشیه هایی داشت .

احمد رایجی رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران با حضور در صحنه با لحنی تند استاندار گلستان را مورد خطاب قرار داد و گفت چرا باید استاندار نیروی درجه 3 خود را به جشن روز خبرنگار بفرستد و خودش به این مراسم نیاید ، مدیران نشریات و خبرگزاری ها نیز از این به بعد خبرنگاران درجه 3 خود را برای پوشش اخبار استانداری بفرستند.

یحیی آذری مدری خانه مطوبعات استان نیز در این همایش گفت : خانه مطبوعات در سهمیه بندی و تعداد تقدیر شدگان نقشی نداشت که احمد رایجی رئیس انجمن صنفی ضمن رد این سخنان گفت : خانه مطبوعات دو نماینده در کمیته برگزایر داشت و این سخنان نیز نادرست می بشاد.
در ادامه جلسه نیز رایجی و آذری چند باری با هم جدال لفظی داشتند.

تجلیل از خانواده شهدا هم به سردی برگزار شد بطوریکه هنوز کسی نمی داند که این 5 خانواده شهیدی که تجلیل شدند به چه نامهایی بودند و آیا واقعا جزود شهدای رسانه بودند یا نه؟/گلستان ما

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار