سرویس فرهنگی:

سماجت فرماندار کلاله حاج کمیل را به کلاله کشاند / گفتگو تلفنی فرماندار با سجاد ، کودک 8 ساله دیالیزی + تصاویر

1403-06-29 09:06:56
0
67

سرویس فرهنگی: بالاخره پس از رایزنی های مختلف فرماندار کلاله ف گفتگوی تلفنی فرماندار کلاله با حاج کمیل نظافتی به دیدار حضوری منتج شد.

 

به گزارش کلاله خبر، خبری به نقل از سایت کناره با عنوان " گلایه حاج کمیل از استاندار گلستان و مسئولین شهر کلاله " در این سایت منتشر شد که این خبر بازتاب های مختلفی در بین مسئولین شهرستان به خصوص فرماندار کلاله داشت ؛ چرا که فرماندار کلاله از چنین موضوعی اظهار بی اطلاعی کرد و دلیل آن این بود که این موضوع به بیش از سه سال پیش بر می گردد و در این زمان محمد تقفی قزلسفلی در سمت فرمانداری کلاله نبود.

اما چون این موضوع یک امر انسان دوستانه بود ، فرماندار کلاله پیگیر این مهم شد و بالاخره توانست با رایزنی های مختلف حاج کمیل نظافتی را به فرمانداری کلاله بکشاند تا جایی که سماجت و اصرار فرماندار کلاله باعث شگفت زده شدن حاج کمیل نظافتی شده بود.

حاج کمیل نظافتی در گفتگویی که با فرماندار کلاله داشت ، از نحوه آشنا شدن خود با سجاد نادری فرزندی از دیار شهرستان کلاله چنین گفت : "طبق عادت همیشگی در حال عیادت از بیماران بیمارستان بهشتی بابل بودم که با کودکی 8 ساله بنام سجاد آشنا شدم که وضعیت روحی خوبی نداشت، از این کودک 8 ساله پرسیدم تنها آرزوت چیست ؟ گفت: اینکه دیگر مجبور نباشم درد این آمپول ها را بر بدنم تحمل کنم.

حاج کمیل نظافتی در ادامه گفتگو خود با فرماندار کلاله افزود: این گفته این کودک طوری من را متحول کرد که اقدام به آزمایشات اولیه برای اهدای کلیه به این کودک کردم و خداروشکر تمامی موانع برای این پیوند کلیه به یاری خداوند برکنار شد و ما توانستیم یک پیوند کلیه موفقیت آمیزی داشته باشیم.

وی ادامه داد : این خانواده به علت اینکه امکان دیالیز کودک در استان گلستان امکان پذیر نبود ، نزدیک به 3 سال پیش از کلاله به بابل نقل مکان کردند و به علت دست تنگی و نداشتن وضعیت اقتصادی مناسب ، مجبور بودند در خانه ای محقر و نامناسب از نظر بهداشتی زندگی کنند که این امر باعث عفونت مجاری اداری سجاد بعد از عمل شد.

حاج کمیل گفت: برای رفع این مشکل سجاد نیز ماشین خودم را فروختم تا بتوانم خانه ای مناسب برای این خانواده رهن کنم که به حمد الله این مهم نیز انجام شد ؛ اما گلایه من از استاندار و مسئلین شهرستان کلاله برای این بود که می توانستند استاندار گلستان و استانداری مازندران با یکدیگر به کمک این خانواده نیازمند بشتابند تا گوشه ای از مشکلات این خانواده مرتفع شود.

در ادامه فرماندار کلاله نیز با سجاد ماجرای ما ، گفتگویی شیرین وشنیدنی داشت . کودکی که 8 سال داشت و نزدیک به 5 سال با مشکل کلیوی خود روز خوشی را ندیده بود ، با زبانی شیرین و رفتاری مودبانه مانند یک فرد 20 ساله که از نظر عقلی به تکامل رسیده است ، با فرماندار کلاله از پشت گوشی تلفن به گفتگو نشست.

فرماندار کلاله پس از گفتگو با سجاد نادری به گفتگو با مادر این فرزند پرداخت و قرار شد یکی از اعضای خانواده سجاد برای گفتگو و ارائه پیشنهاداتی برای مرتفع کردن مشکلات این خانواده به فرمانداری کلاله مراجعه کند.

نا گفته نماند در پی اقدام خیرخواهانه این طلبه ، شایعاتی مبنی بر اینکه این طلبه در پشت پرده این اقدام خود درپی کسب شهرت بوده است ، وجود داشت.ما اینجا از این شایعه پراکن ها این سوال را می پرسم که آیا شما نیز برای کسب شهرت حاضر هستید کلیه خود را به نیازمندان اهدا کنید تا مانند حاج کمیل مدتها با کمر خمیده و عصا باشید؟! این سوال ما پاسخی کوبنده برای این شایعه پراکن ها است چرا که این کار از کمتر کسی برخواهد امد.

 

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار