حاج کمیل کلیه اش را به کودک کلاله ای بخشید

گلایه حاج کمیل از استاندار گلستان و مسئولین شهر کلاله

1403-06-29 09:06:50
0
70

سرویس اجتماعی: حاج کمیل نظافتی در گفت و گو با خبرنگار کناره درمورد مشکلات مالی  سجاد گفت  واز عدم حمایت مسئولین گلستانی خصوصا فرماندار شهرستان کلاله به خانواده سجاد گلایه کرد...

 

به گزارش کلاله خبر، سجاد کودک 8 ساله اهل کلاله چهار سالی بود که به خاطر از بین رفتن کلیه‌ها دستگاه دیالیز تنها همدم او شده بود. مسیر طولانی شهرستان کلاله به بیمارستان شهید بهشتی بابل باعث شده بود که پدر و مادر با رها کردن زندگی برای نجات جان سجاد خانه کوچکی را در نزدیکی بیمارستان اجاره کنند.

سجاد هر روز مقابل دیدگان مادر مثل شمع آب می‌شد.پدر هر روز کارگری می‌کرد اما توان پرداخت هزینه تهیه یک کلیه برای پسرش را نداشت. از دیدن چشمان زرد سجاد خجالت می‌کشید.  فقط یک معجزه می‌توانست او را از این درد و رنج نجات بدهد. معجزه‌ای که یکی از پنجشنبه‌های اسفندماه اتفاق افتاد.

روزی دستگاه دیالیز قسمت کودکان دچار مشکل شد و سجاد را به قسمت بزرگسالان می برند.

طلبه جوانی که طبق عادت همیشگی به عیادت بیماران آمده بود در میان بیماران چشمش به کودک 8 ساله ای خورد که در آنجا بود افتاد پیش آو رفت و با او احوال پرسی کرد، حاج کمیل نظافتی از سجاد پرسید ارزویت چیست سجاد ارزویش این بود که دیگر به دستانش آمپول نزنند ،روحانی با صفا با شنیدن آرزوی او تصمیم بزرگی گرفت؛ تصمیمی که پزشکان و کادر درمانی بیمارستان را نیز به تعجب واداشت. چند روز بعد (26 بهمن 92 )در یک  عمل طولانی جراحی یکی از کلیه‌های این مرد به سجاد پیوند زده شد؛ پیوندی که تنها دلیل آن لبخند سجاد بود. جوان با اهدای یکی از کلیه هایش ارزوی سجاد را برآورده کرد.

حاج کمیل نظافتی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار کناره گفت : بعد از عمل مسئولین زیادی برای عیادت از من آمدند ولی اکثر آنها برای گرفتن عکس با من به آنجا آمده بودند و کسی برای ملاقات سجاد و رفع مشکلات او نرفت.

وی با بیان هزینه سنگین آزمایشات و مراقبت های بعد عمل افزود : وضع مالی خانواده سجاد ضعیف است و حتی امکانات اولیه زندگی مثل تلویزیون و یخچال و ... را ندارند، هزینه آزمایشات و دارو های او به یک میلیون ریال در هفته هم می رسد. رهن یه خانه کوچک از سوی مسئولین شهر کلاله و استاندار گلستان حداقل کاری است که برای خانواده سجاد می توانند انجام دهند.

این طلبه همچنین اظهار داشت :من خیلی دوست دارم با فرماندار شهر کلاله و استاندار گلستان در رابطه با همین موضوع صحبتی داشته باشم و از آن ها بخواهم به خانواده سجاد و سجادهایی چون او که به حمایت این مسئولین نیازمندند یاری برسانند./کناره

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار