برخی مدارس کلاله و مراوه تپه از نظر ساختمانی درشرایط بحرانی قرار دارند / مدارس شهرستان‌های کلاله و مراوه تپه استاندارد سازی می‌شود

1403-06-29 10:06:03
0
64

سرویس اجتماعی: مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان گلستان گفت: گرمایش و ساختمان مدارس شهرستان‌های کلاله و مراوه تپه استاندارد‌سازی می‌شود.

 

به گزارش کلاله خبر، عماد مخدومی ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت مدارس در فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان‌های کلاله و مراوه تپه اظهار کرد: اداره کل تجهیز و مدارس نوسازی استان گلستان امسال در شهرستان مراوه تپه 24 کلاس درس را با حرارت مرکزی و 107 کلاس درس را بابخاری تابشی گرمایش را به دانش آموزان ارائه می کند.

وی افزود:در شهرستان کلاله نیز 53 کلاس با حرارت مرکزی و 132 کلاس با بخاری تابشی گرمایشی مجهز می شوند.

مخدومی تصریح کرد: این تلاش ها برای استاندارد سازی گرمایش مدارس امسال تحویل می شود.

مدیر کل تجهیز و نوسازی مدارس استان گلستان در گزارشی آخرین وضعیت پروژه های استانی را اعلام کرد و گفت:اعتبارات شهرستان ها براساس آمار دانش آموزان و تعداد کلاس های تخریبی انجام می شود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تامین منابع سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور هم در این جلسه گفت: مرجع نوسازی و تجهیزمدارس برای احداث فضای آموزشی ،آموزش و پرورش استان است.

محمد تقی صابری افزود: آموزش و پرورش استان ها با اولویت بندی و اعلام آن به نوسازی مدارس راه را برای ساخت و ساز و نوسازی هموار می کند.

وی گفت: 3 میلیاردو 480 میلیون تومان اعتبار از ماده 180 قانون بودجه برای چهار شهرستان محروم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه اختصاص یافته که میزانی برای احداث و تکمیل پروژه های آموزشی هزینه می شود.

برخی مدارس کلاله ومراوه تپه ازنظرساختمانی درشرایط بحرانی قراردارند

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: برخی فضاهای آموزشی مدارس در کلاله و مراوه تپه در شرایط بحرانی قرار دارند.

عبدالکریم رجبی افزود: برای وضعیت گرمایشی و سرمایشی در برخی مدارس مشکل، جدی داریم که باید به این موضوع توجه ویژه کرد.

وی اظهار کرد: نگاه ها در توزیع اعتبارات باید متوازن و متعادل انجام شود تا محرومیت کمتر شود.

مدیر آموزش و پرورش کلاله نیز در این جلسه گفت: در شهرستان کلاله 201 آموزشگاه وجود دارد و حدود 21 هزار نفر مشغول به تحصیل هستند.

اسماعیل تقی زاده افزود: 22 فضای آموزشی با حدود 125 کلاس درس در شهرستان کلاله تخریبی است و 30 فضای آموزشی با 166 کلاس نیاز به مقاوم سازی دارد و 20 فضای آموزشی هم نیاز به توسعه فضا دارد.

وی با اشاره به نیازها و ضرورت توجه به فضای مناسب آموزشی در شهرستان کلاله به خصوص روستاها خواستار حل مشکلات موجود در شهرستان کلاله شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مراوه تپه هم در این جلسه درباره وضعیت فضاهای آموزشی در مراوه تپه گفت: هم اکنون در برخی از مدارس این شهرستان از کانکس به عنوان کلاس درس استفاده می شود.

ستار فجوری افزود: 120 مدرسه که 86 مدرسه ابتدایی، 23 مدرسه متوسطه اول و 11 مدرسه متوسطه دوم و کارو دانش هستند در شهرستان مراوه تپه فعالیت آموزشی می کنند.

وی گفت: در 5 روستا 10 کانکس به عنوان فضای آموزشی مورد استفاده دانش آموزان قرار می گیرد؛ هم‌اکنون 20 مدرسه با 70 کلاس درس در شهرستان مراوه تپه تخریبی است.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار