با توسعه لوله کشی،

بالاخره مشکل آب شرب کلاله حل می شود

1403-06-29 09:06:44
0
73

سرویس اجتماعی: رئیس اداره منابع آب شهرستان های کلاله و مراوه تپه گفت: امسال با توسعه خط انتقال آب شرب کلاله مشکل کمبود آب شرب این شهرستان برطرف می‌شود.

 

حسین ثابتی عباسپور در گفتگویی اظهار کرد: امسال به منظور توسعه خط انتقال آب شرب شهر کلاله و روستاهای تحت پوشش آب و فاضلاب شهری با یک میلیارد و 350 میلیون تومان اعتبار از چشمه آق سو به مخزن 5000 مترمکعبی شهری و 2000 متر مکعبی روستای کوسه انجام می شود.

وی افزود: این خط انتقال پس از لوله گذاری، ساخت حوضچه بتنی، مرمت و ترمیم نوار حفاری و ... در اختیار اداره آب و فاضلاب شهری قرار می گیرد.

ثابتی گفت: هم اکنون چهار طرح مهندسی رودخانه ها و طرح های زود بازده تامین آب کشاورزی و شرب با بیش از یک میلیارد و 853 میلیون تومان اعتبار در حوزه اداره منابع آب شهرستان های کلاله و مراوه تپه در حال اجرا است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان های کلاله و مراوه تپه تصریح کرد: عملیات لایروبی و ساماندهی سرشاخه های رودخانه گرگان رود در قالب طرح های کنترل سیل در روستاهای قرانکی جنگل ، قره یسر بخش پیشکمر شهرستان کلاله به طول 12 کیلومتر با اعتبار 35 میلیون تومان با هدف جلوگیری از تخریب و آسیب منازل مسکونی و ابنیه های مجاور رودخانه ها ، کنترل و هدایت دبی رودخانه و به حداقل رساندن خسارت ناشی از سیلاب ها در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: ساختمان ایستگاه پمپاژ و خط انتقال برق و تاسیسات آبرسانی در روستای صوفی شیخ انصاری شهرستان کلاله نیز برای تامین آبیاری 200 هکتار اراضی کشاورزی از سد بوستان با اعتبار 320 میلیون تومان آغاز شده است.

ثابتی گفت: با اعتبار 148 میلیون تومان عملیات بهبود مخزن آبی و بازسازی ایستگاه پمپاژ سد کوچک شهید چمران برای آبرسانی بهینه به 380 هکتار از اراضی کشاورزی از دیگر طرح های عملیاتی در شهرستان های کلاله و مراوه تپه است.

وی همچنین با اشاره به پیش بینی هواشناسی برای کاهش 10 درصدی بارش ها در مرداد و شهریور امسال از کشاورزان خواست که برای آبیاری مزارع و هدر رفتن آب از لوله های آبرسانی و یا سیستم‌های نوین آبرسانی استفاده کنند تا در فصل برداشت با مشکل روبرو نشوند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار