باز هم عید فطر ترکمن ها دو شقه شد :

حوزه علیمه قره بلاغ علی آباد امروز را عید فطر اعلام کرد ! / شرکت 15 هزار نفر در نماز عید !!

1403-07-03 08:07:30
0
42

سرویس فرهنگی : بر اساس اخبار رسیده ، حوزه علیمه قره بلاغ شهرستان علی آباد کتول امروز دوشنبه 6 مرداد 93 را عید فطر اعلام کرد و نماز عید با حضور قریب به 15 هزار نفر به امامت عثمان آخوند نظری اقامه شد .

 

به گزارش کلاله خبر، بر اساس اخبار رسیده ، حوزه علیمه قره بلاغ شهرستان علی آباد کتول امروز دوشنبه 6 مرداد 93 را عید فطر اعلام کرد و نماز عید با حضور یارمحمد آخوند نظری، علما و روحانیون و اقشار مختلف مردم به امامت عثمان آخوند نظری اقامه شد و با وجود اینکه اطلاع رسانی بصورت مطلوب انجام نشده بود قریب به 15 هزار نفر در نماز عید فطر شرکت کردند ! .

سخنران نماز عید فطر در قره بلاغ عبدالرحمان آخوند تنگلی طانا نویسنده و مدرس حوزه بود .

در روایتی از اهل سنت آمده است که رویت هلال ماه شوال در هر نقطه از سرزمین های اسلامی برای اعلام روز عید فطر کفایت می کند و چون بنا به منابع ماه شوال در "عربستان" رویت شده است بنابراین در قره بلاغ همچون سالهای گذشته عید اعلام کردند !!! . 

در این مراسم هلال احمر و نیروی انتظامی حضور موثری داشتند ! . حضور عکاسان و خبرنگاران نیز پررنگ بود ! . 

این اعلام در شرایطی صورت گرفته است که در سایر شهرهای ترکمن صحرا خبری از اعلام عید نیست و فردا عید است.

باز هم عید فطر  ترکمن ها دوشقه شد

نمی دانیم چه زمانی اعلام عید فطر در ترکمن صحرا از این حالت در خواهد آمد ؟ کی می رسد که همه با هم عید بگیریم؟ نمی دانیم ایراد از کجاست ؟ فقط این را می دانیم که این دو شقه کردن مردم با هیچ یک از اصول دینی ما سازگار نیست.

عید فطر نماد وحدت و همدلی همه روزه داران بعد از یک ماه روزه داری است .حال چرا این روز را به روز اختلاف تبدیل کرده ایم.

نکته جالب این است که اعلام عید فطر در قره بلاغ در شرایطی صورت گرفته است که حتی علمای اهل سنت جنوب شرق کشور از جمله مولوی نذیر احمدسلامی ، مولوی عبدالرحمان سربازی (ملازهی ) و مسجد مکی زاهدان و مولوی عبدالحمید هم روز سه شنبه را به عنوان روز عید فطر اعلام کرده اند.

گفتنی است بزرگترین حوزه علمیه ترکمن صحرا واقع در روستای قره بلاغ از توابع شهرستان علی آباد کتول قرار دارد . / برگرفته از اولکامیز و ترکمن سسی

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار