گلستان رتبه دوم ازدواج با اتباع خارجی را دارد

1403-06-18 01:06:10
0
118

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان گلستان گفت: گلستان پس از سیستان و بلوچستان رتبه دوم را از نظر ازدواج با اتباع خارجی در کشور دارد.


مهدی دهرویه صبح امروز در جمع مدیران استان گلستان اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود در گلستان ازدواج با اتباع خارجی است که این ازدواج‎ها کاملا غیرقانونی هستند.

وی با ابراز تاسف از اینکه با وجود اطلاع‎رسانی‎های متعدد، آمار ازدواج گلستانی‎ها با افاغنه بسیار بالاست خاطرنشان کرد: به ما اجازه داده شده تا ازدواج‎هایی که قبل از سال 1385 صورت گرفته شده، پروانه ازدواج صادر کنیم.

ازدواج‌ها با افاغنه تا قبل از سال 1385 به رسمیت شناخته می‎شوند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی گلستان تصریح کرد: برای فرزندان ناشی از این ازدواج‎ها تا سن 18 سالگی کارت معتبر صادر می‎شود که با ویزا و پاسپورت زندگی کنند و در سن 18 سالگی لازم است تا به اداره کل اتباع استان مراجعه و فرم تابعیت را پر کنند و ما نیز این فرم‎ها را به وزارت کشور برای بررسی ارجاع خواهیم داد و در صورت تایید مدارک، تابعیت و شناسنامه از نوع دوم به آنها داده می‎شود.

دهرویه تاکید کرد: ازدواج‌هایی که با افاغنه صورت می‎گیرد فقط تا قبل از سال 1385 به رسمیت شناخته می‌شوند و تبعات ناشی از این ازدواج‎ها نیز به عهده فرد خواهد بود.

وی یادآور شد: قانون جمهوری اسلامی ایران، ازدواج زن ایرانی با مرد افاغنه را یک ازدواج غیرقانونی می‎داند و آنها را مجرم می‎شناسد که از شش ماه تا سه سال زندانی و تا یک میلیون تومان جریمه دارد.

فرصت‎های لازم به اتباع خارجی داده شده تا قانونمند زندگی کنند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی گلستان؛ سنخیت و عدم شناسایی اتباع غیر قانونی را از دیگر مشکلات در استان برشمرد و افزود: طرح‎های مختلفی در این راستا در گلستان متناسب با کشور برگزار می‎شود و بر این باور هستیم که تمام فرصت‎های لازم به اتباع خارجی داده شده تا آنها قانونمند زندگی کنند و هیچ بهانه‎ای در این راستا برای زندگی غیرقانونی وجود ندارند.

دهرویه اظهار داشت: تبعه‎ای که در ایران مدرکی ندارد نمی‎تواند بگوید فرصتی نداشته چرا که با درنظر گرفتن هزینه‎های حداقلی سعی شده آنها را به سمت زندگی قانونی سوق دهیم اما ظاهرا آنها به دنبال منافع شخصی خود هستند./فارس


نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار