سرویس سیاسی:

قدس متعلق به همه مسلمانان است ازجمله ترکمن ها

1403-08-01 01:08:41
0
10

 

ترکمنها به  عنوان عضوی از پیکره عظیم  امت اسلامی درجهان اسلام به خوبی  میدانند که:هدف از روز قدس اين است كه از يكسو وابستگي فلسطين و بيت المقدس و قدس شريف به دنياي اسلام مورد تاكيد قرار گيرد و از سوي ديگر فكر آزادسازي قدس از چنگال صهيونيستها در ميان مسلمين جهان احيا گردد.

از اين رو مراسم روز قدس يك آئين تشريفاتي نيست بلكه نمادي ازنفرت عمومي دنياي اسلام نسبت به جنايات رژيم اشغالگر صهيونيستي و حاميان آن مي باشد.

امروزه عليرغم همخواني بسياري از دولتهاي اسلامي با نظم نوين مورد دلخواه غرب – ملت هاي مسلمان رسالت خود را آغاز كرده و دريافته اند كه مكتب هاي شكست خورده مادي و فرهنگ بي محتواي غربي نه تنها برنامه اي در جهت نجات بشريت ندارد بلكه امروزه حلاوت و جذابيت خود را در بين نسل امروز غرب نيز از دست داده است و دولتهاي لائيك و معتقد به انفكاك دين و سياست نيز به همان بن بست فرهنگي دچار گرديده اند.

پدیده داعش برای جلب توجه مسلمانان به عراق بود تا از مردم مظلوم فلسطین و غزه غافل شوند و رژیم اشغالگر قدس نیز از این غفلت استفاده کرده و تسویه حساب‌ها و جنایات خود را انجام دهد.

آگاهی و شناخت ترفندها و توطئه های پیچیده حامیان فرامنطقه ای حکومتهای غیر مردمی موجود در کشورهای اسلامی در معرض خیزش و رژیم صهیونیستی از محورهای روز قدس و بیداری اسلامی بوده است و در این راستا رهبران فکری و سیاسی حرکتهای مردمی تکلیف تاریخی به عهده دارند.

- حفظ انسجام عمومی مردم و پافشاری بر حرکت مردمی با ماهیت اسلامی از موضوعات راهبردی برای جلوگیری از تحریف و انحراف در خیزشها است و روز قدس به عنوان منشأ انسجام امت اسلامی با نگاه دینی در این انسجام نقش محوری دارد.

- هرگونه بی توجهی یا کم توجهی در شرایط حساس کنونی می تواند زمینه برای گسترش حوزه نفوذ بیگانگان و فرصت یابی جریانهای تفرقه انگیز و فرقه گرا در جهان اسلام فراهم کند که این وضعیت می تواند روحیه ناامیدی در ملتهای منطقه و رشد ناامنی در جوامع اسلامی را به دنبال داشته باشد، در این راستا نیز حضور گسترده و فراگیر مردمی در روز قدس می تواند مؤثر باشد.

روز قدس امسال در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه ونیز اقدامات تروريستي گروهک داعش در عراق بايستي با شکوه بيشتري برگزار شود، تا اتحاد و انسجام مسلمانان را بيش از گذشته به رخ جهانيان بکشد و مشت محکمي بر دهان دشمنان اسلام بزند.

 تروریسم یک ابزار برای پیروزی آمریکا و رژیم صهیونیستی به حساب می‌آید و عکس‌ آن چیزی که غرب در زمینه مبارزه با تروریسم ادعا می‌کند، هدف آنها استفاده ابزاری از تروریسم و بعد نابود کردن آنهاست.

دنیای غرب سعی می‌کند با استفاده از قدرت رسانه‌ای، ضعف‌های خود را با بهره‌گیری از آخرین تکنیک‌ها در میدان در برابر جهان اسلام جبران کند که یکی از اهداف‌شان به حاشیه بردن ظرفیت عظیم جهان اسلام است.

است و شکی نیست که آحاد ملت‌های آزاده و حق طلب بویژه ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین با راهبرد " امید به آینده" و حضور در صحنه‌های مقابله با نظام سلطه و صهیونیسم بین‌الملل اجازه نخواهد داد آنان موضوع فلسطین را به یک مسأله فرعی و حاشیه‌ای تبدیل سازند.

پس ماترکمن ها با شرکت در مراسم روز قدس می توانیم ضمن ابراز همدردی با ملت غزه، حمایت خود را از آنان اعلام کرده و نفسی تازه به جهان اسلام بدمیم. مسئله قدس مربوط به کل جهان اسلام است. اکنون با گذشت 35 سال از ابتکار معجزه گون و راهبردی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) و راهبری حکیمانه و تداوم مدبرانه آن توسط خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، آرمان آزادی قدس و حمایت از ملت مظلوم فلسطین، فراتر از جغرافیای جهان اسلام، ملل و جوامع آزادیخواه و حق‌طلب در اقصی نقاط عالم و حتی در قلب اروپا و آمریکا را با خود همراه و همصدا ساخته و رویای تسلط از نیل تا فرات و تحقق خاورمیانه بزرگ رنگ باخته است و زرادخانه رسانه‌ای غرب و اتاق‌های فکر وابسته به صهیونیسم و نظام سلطه، برغم تلاش سردمداران جنگ افروز و فتنه‌گر خود، تماشاگر عظمت و اقتدار روز افزون جبهه مقاومت اسلامی و ضد صهیونیستی و عبور هوشمندانه آن از پیچ تاریخی و حصول آمادگی برای بازیگری در ساختار آتی جهان شده‌اند.

روز قدس روز اسلام و فریاد بیداری اسلامی و نماد وحدت و اراده امت اسلامی در حمایت از آرمان و فلسطین و عرصه‌ای برای نمایش عمق استراتژیک و دامنه نفوذ مکتب مقاومت و گفتمان انقلاب اسلامی در پهنه گیتی» است.در روز قدس سال 93 باردیگر، تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را همچنان اولویت اول جهان اسلام دانسته و جنایات اخیر زنان ، کودکان و غیرنظامیان فلسطینی و اقداماتی که در راستای انحراف توجه امت اسلامی از موضوع فلسطین ، صورت می‌پذیرد را محکوم می کنیم.

در اين شرايط مردم جهان هم نمي خواهند تنها نظاره گر صحنه هاي كشتار و ترور مردمان بي سلاح فلسطيني باشند بلكه آنها هم مي خواهند نقش مهم خود را در حمايت از مردم فلسطين اِعمال كنند وترکمنها نیز همانند سالهای گذشته اما امسال پررنگتر از همیشه در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهند کرد و نقش خود را به عنوان عضوی از امت اسلامی به نمایش خواهند گذاشت و تکلیف خویش را ادا خواهند کرد .

پژوهش گرعلوم اجتماعی : فرشیدقرناس قمیش

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار