با حضور دبیرشورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان

آنچه در جلسه شورای اداری کلاله گذشت / جلسه ای که در آن کلاله به عنوان حادثه خیزترین شهر استان دانسته شد

1403-06-29 09:06:36
0
63

سرویس اجتماعی: در جلسه امروز شورای اداری شهرستان کلاله اتفاقات زیادی افتاد تا جایی که حتی امام جمعه شهرستان کلاله نسبت به برخی از اقدامات انتقاد کرد.

 

امام جمعه کلاله به روند توزیع اعتبارات عمرانی بین شهرستاهای شرق گلستان شدیدا انتقاد کرد

 امام جمعه کلاله به روند توزیع اعتبارات عمرانی بین شهرستاهای شرق گلستان شدیدا انتقاد کرد و گفت : از محل بند الف تبصره 22 قانون بودجه سال 93 کشور (ماده 80) شهرستان کلاله با 1 هزار و 900 کیلومتر وسعت ، 2 شهر و 120 روستای محروم ، وجود مشکلات عدیده در بخش های آب روستایی و شهری ، آموزش و پرورش ، دانشگاه ها ، جابجایی روستاهای درمعرض سیل و تاخیر در اجرای پروژه های زیربنایی ، مشکلات راه های روستایی و بین مزارع و بخش کشاورزی ، از کمترین اعتبار برخوردار شده است.

حجت السلام والمسلمین رضا کشیری ، در جلسه شورای اداری شهرستان کلاله ، افزود: از محل قانون بودجه یاد شده برای 4 شهرستان همجوار شرق گلستان 25 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.
وی گفت : از اعتبار مذکور برای مراوه تپه 14، مینودشت 6 ، گالیکش 3 و برای شهرستان کلاله 2 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

فرماندار کلاله : کلاله حادثه خیز است

همچنین دراین جلسه فرماندار کلاله با بیان اینکه این شهرستان در ابعاد مختلف در معرض تهدیدهای حوادث پیش بینی نشده و آسیب های طبیعی قرار دارد ، خواستار توجه جدی مدیریت استانی در تامین اعتبار پروژه های زیربنایی و محرومیت زدایی شهرستان کلاله شد.

محمدتقی قزل سفلی شهرستان کلاله را از مناطق حادثه خیز دانست و افزود : در جریان سیل های دهه 80 به خصوص سال 84، 60 نفر از روستائیان جان باختند و خسارات سنگینی نیز به روستاهای منطقه تحمیل شد.
وی با بیان اینکه شهر فراغی کلاله از تجمیع 13 روستای سیل زده شهرستانهای کلاله و مراوه تپه شکل گرفته است ، اظهار کرد : به دلیل کمبود اعتبار اجرای پروژه جابجایی روستاهای در معرض سیل به تاخیر افتاده و حتی برخی از مدارس در مسیر عبور سیلاب قرار دارند.

فرماندار کلاله گفت: با توجه به خشکسالی در تامین آب شرب 2 شهر و 120 روستای این شهرستان با مشکلات جدی روبرو هستیم حتی یکی از چاههای تامین کننده آب شرب کلاله با مشکل روبرو شده از دور خارج شود ، جیره بندی آب شرب اجتناب ناپذیر است و این درحالی است که آب شرب  12 روستای فاقد هر گونه منبع تامین آب ، با تانکر تامین می شود.
وی ادامه داد : این شهرستان ازنظر آتش نشانی و امداد و نجات در مواقع بروز حریق و آتش سوزی جنگل های منطقه فلج است و بصورت استاندارد توانایی ارائه خدمات را ندارد.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان ، شهرستان کلاله را از مناطق حادثه خیز و آسیب پذیر گلستان دانست و گفت : این شهرستان به هنگام بروز سیل و جاری شدن سیلاب ، از نواحی مختلف آسیب پذیر است و در جهت رفع این مشکلات مطالعات اساسی و نرم افزاری نداشته باشیم ، اندک اعتبار اختصاص یافته نیز کارساز نیست.
صادق علی مقدم با اشاره به ضرورت اجرای طرح های مطاالعاتی در جهت جمع آوری آب های سطحی شهر کلاله ، خواستار تسریع در این امر شد.

وی با اشاره به بازگشت برخی خانواده های سیل زده ساکن در سایت های مسکونی ، به محلهای اسکان قبلی و روستاهای درمعرض سیل را نگران کننده دانست و خواستار تمهیدات لازم درجهت جلوگیری ازاین امر گردید.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان ازاختصاص 800 میلیارد ریال اعتبار برای شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان خبر داد و گفت: بات وجه به محرومیت ها و خطراتی که از جوانب مختلف کلاله را تهدید می کند ، بخش قابل توجه ای ازاین اعتبار به این شهرستان اختصاص خواهد یافت.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار