هوشیار باشید ؛

هشدار ! کلاهبرداری اینترنتی جدید در گلستان با جعل صفحه بانک + تصاویر

1403-07-03 08:07:34
0
43

سرویس اجتماعی : شب گذشته پیامکی از شماره 30002223 دریافت کردم که محتوای آن این بود که شما یک عدد گوشی برنده شده اید و برای دریافت آن به سایت زیر مراجعه فرمایید.

 

شب گذشته پیامکی دریافت کردم که محتوای آن این بود که " هدیه شما یک عدد گوشی SAPPLE 5 ، فقط 24 ساعت فرصت دارید تا با مراجعه به سامانه زیر نسبت به دریافت بسته اقدام فرمایید. + کدی 10 رقمی پیگیری ، آدرس سایت www.peygirii.com "

در اولین مواجهه با این پیامک باورم شد که برنده یک دستگاه گوشی شدم و با مراجعه به آدرس اینترنتی فوق با صفحه زیر روبرو شدم که در آن برای عادی جلوه دادن سایت از طرح سایت ایرانسل استفاده کرده بود و عدد شامل "شماره تلفن همراه برنده(********093) و کد رهگيري " لازم بود که وارد سامانه دریافت هدیه شوم.

شماره موبایل و شماره پیگیری را وارد کردم و با کلیک بر روی دکمه ورود، به صفحه زیر به آدرس "http://www.mtn.peygirii.com" هدایت شدم ، و بدون هیچ گونه شکی به این صفحه ، اطلاعات خواسته شده را وارد کردم.

در این صفحه نوشته شده بود "هزينه ارسال شش هزارتومان ، پرداخت ازطريق درگاه بانکي ، پس ازپرداخت هزينه ارسال و مشاهده صفحه پيام شما با موفقيت ارسال شد 20 الي 25 روز زمان لازم است تا بسته به دستتان برسد "

اما نوشته جالب و شک آوری در این صفحه وجود داشت که در آن آورده شده بود"به دليل وجود اختلال در شبکه شتاب فقط ازکارت بانکهاي بانک ملي و يا بانک سرمايه استفاده کنيد" !! .

برای مطمئن شدن از واقعی یا جعلی بودن این صفحات ، پس ورود اطلاعات روی دکمه "ورود به سامانه پرداخت اینترنتی" کلیک کردم و به صفحه ای به شکل زیر با آدرس " http://epayment.peygirii.com" هدایت شدم ، در اینجا بود که به محتویات پیامک و این صفحه مشکوک شدم . زیرا در آدرس صفحه بانک از پروتکل امنیتی //:Https که بانک های کشور از آن استفاده می کنند خبری نبود و آدرس آن هم بی ربط به بانک سرمایه بود .

در اینجا بود که شکم به یقین مبدل شد و از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود در صفحه زیر خودداری کردم و از افتادن در دام وسوسه دزدان اینترنتی رهایی یافتم. و این را مدیون نیروهای زحمت کش پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا(فتا) هستم که با اطلاع رسانی خوب و مفید در خصوص صفحات جعلی بانک ها مردم را راهنمایی می کنند.

در اینجا از پلیس فتا ناجا خواستارم که با اقدام به جا و به موقع خود از عواقب بعدی این سایت جعلی که جز ضرر به مردم بی اطلاع نیست جلوگیری کنند.

به خود لازم دیدم که این اطلاعات را در اختیار خوانندگان قرار دهم تا در صورت مواجهه با این پیامک با چشم بسته و بدون بررسی های امنیتی اطلاعات حساب خود را در اختیار دزدان اینترنتی قرار ندهند./گلستان ما / مهدی نبات

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار