سرویس اجتماعی:

خود گویی و خود خندی ؛ عجب مرد هنرمندی ! / نقدی بر اظهارات آقای مدیرکل !

1403-08-01 09:08:52
0
15

سرویس اجتماعی : مدیر جهادی نباید از موج بترسد بلکه باید موجی ایجاد کند و سوار بر این موج به اهداف عالیه برسد.

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از کلاس بیست ، چندی قبل مدیر کل یکی از دستگاه های فرهنگی استان در جلسه شورای اداری استانداری مطالبی را در خصوص مولفه های مدیر جهادی مطرح نمود که البته اگر در نظر نگیریم که چه کسی آن را مطرح نموده است مطالب جالب و قابل تاملی است.

به خصوص در جایی که این مدیر کل محترم عنوان می کنند که "مدیریت جهادی محدود به زمان و مکان خاص نیست و این موضوعی است که برای تمامی زمانها و سازمانها و نهادها قابل بحث است"

یا در بخشی دیگر که اظهار داشت : "مدیریت جهادی مدیریت بی برنامه و بی هدف نیست بلکه مدیریت جهادی مسیر رسیدن به اهداف را از طریق برنامه ریزی هدفمند هموار می کند" تا این بخش از سخنان این مدیر کل جای تقدیر و تشکر دارد، چرا که همه ما معتقد به این قضیه هستیم که باید ؛

اولا مدیر جمهوری اسلامی جهادی باشد .

ثانیا که مدیر جهادی دارای برنامه ریزی درست و هدفمند باشد.

اما بخشی دیگر از سخنانش با توجه به عملکرد چند ماهه ای که در اداره کل تحت مدیریت خودش دارد. بیشتر به یک طنز شبیه است تا سخنرانی یک مدیر فرهنگی.

مثلا وی در بخشی از این سخنرانی اظهار داشت : "مدیر جهادی نباید از موج بترسد بلکه باید موجی ایجاد کند و سوار بر این موج به اهداف عالیه برسد".

در ادامه وی عنوان کرد :" مدیر جهادی نباید عقده گشایی نماید و همیشه وقتی دولت ها عوض می شوند ، افراد دیگر حاشیه نشین می شوند و مدیر جهادی نباید بگذارد حاشیه نشینی تقویت شود". ظاهرا حرفهای درست و قابل قبولی است.

اما با نگاهی به عملکرد چند ماهه این مدیر کل و بررسی این سخنرانی دو نتیجه متفاوت می توان گرفت که:

۱- شخص مدیر کل خود را جهادی نمی داند و این سخنان عالمانه را فقط برای سایر مدیران توصیه نموده اند.

۲- یا اینکه به علت کهولت سن دچار فراموشی گشته اند که چگونه در مدت کوتاهی نسبت به منزوی نمودن نیروهای خدوم انقلاب، از تمام ارگانها و نهادهای استان سبقت گرفتند.

 مثل اینکه جناب مدیر کل فراموش کرده اند که مشاورانش با کینه ورزی تمام در محافل شبانه تصمیم می گرفتند و صبح بدون تردید اجرا می کردند.

گویا آقای مدیر کل فراموش کرده که امروز زمان موج سواری نیست و این نهاد بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به آرامش و برنامه ریزی درست دارد و مدیر جهادی به جای موج سازی و موج سواری باید به فکر رشد و تعالی فرزندان این مرز و بوم باشد.

 نمی دانم آقای مدیر کل این ضرب المثل "خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی " را شنیده اند یا خیر ، ولی بد نیست گاهی اوقات به آیات روشنی بخش کلام الله مجید هم نگاهی داشته باشند که:

خداوند تبارک و تعالی در سوره صف آیه ۳-۲ می فرماید که "ای کسانی که ایمان آورده اید چرا سخنی می گویید و عمل نمی کنید."

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در تفسیر این آیه می فرمایند: یکی از بدترین بلا هایی که ممکن است بر یک جامعه مسلط شود بلای سلب اطمینان است و عامل اصلی آن جدایی گفتار از کردار مردمی که می گویند و عمل نمی کنند هرگز نمی توانند بر یکدیگر اطمینان کنند و در برابر مشکلات هماهنگ باشند ،هرگز برادری و صمیمیت در میان آنها حاکم نخواهد شد.

نویسنده: یک معلم

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار