مدیرکل فرودگاه‌های گلستان:

فرودگاه کلاله برای انجام پرواز آمادگی کامل دارد

1403-06-29 11:06:51
0
74

سرویس اجتماعی: مدیرکل فرودگاه های استان گلستان گفت: فرودگاه کلاله آمادگی برای انجام پروازها را دارد اما به علت استقبال بسیار کم مردم، شرکت های هواپیمایی رغبتی برای برقراری پروازها ندارند.

 

به گزارش کلاله خبر، تیمور امیری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار کرد: فعال سازی پروازهای فرودگاه ها به اداره کل فرودگاه ها مرتبط نیست و ما تنها متولی نوسازی و تجهیز فرودگاه هستیم که این کار را انجام دادیم و همه تجهیزات را فراهم کرده‌ایم.

وی افزود: برقراری پروازها باید از طریق استان گلستان و شرکت ایرلاین و مسئولان شهرستان پیگیری شود و استان گلستان باید برای چارتر کردن پروازها اقدام کند.

مدیرکل فرودگاه های استان گلستان اظهار کرد: با توجه به اینکه تقاضای پرواز در کلاله برخلاف فرودگاه گرگان، در منطقه کم است باید حمایت های لازم از بخش خصوصی انجام شود.

وی تصریح کرد: همه بخش‌های فرودگاه شامل برج مراقبت، ایکس ‌ری، گیت ‌وی، تسمه نقاله کانتر پذیرش مسافر، سالن انتظار، تکنیکال بلاک، باند اپرون، باند تاکسی ‌وی، آشیانه هواپیما، ترمینال و ساختمان نیروی‌ های نظامی، انتظامی و امنیتی تکمیل، تجهیز و عملیاتی شده است.

وی افزود: طول باند این فرودگاه 2 هزار و 260 متر و عرض آن 45 متر است و فرودگاه آمادگی کامل برای استفاده مسافران را دارد و قابلیت پذیرش هواپیماهای فوکر 50، 100 و 140 را نیز داراست.

در استان گلستان 2 فرودگاه در سال های اخیر ساخته شده که قدمتی یکی از آنها بیش از 35 سال است.

فرودگاه کلاله را می توان گفت یکی از نیازهای منطقه شرق استان گلستان است و به علت مسافت طولانی با مرکز استان گلستان ، ضرورت راه اندازی دوباره آن بیش از پیش احساس می شود.

شهرستان های شرقی استان گلستان دارای بیش از 700 هزار نفر جمعیت هستند.

فرودگاه کلاله که تا یک دهه قبل به عنوان فرودگاه هواپیماهای سمپاش مورد استفاده قرار می گرفت در سال 91 با پیگیری های مسئولان با حضور رییس جمهور وقت به بهره برداری رسید.

پروازهای فرودگاه کلاله یک بار در سال 91 و یک بار نیز در سال 92 راه اندازی شد اما استقبال نکردن مردم سبب شد پروازها تعطیل شود.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار