مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کلاله:

امسال ۶ هزار تن سویا در شهرستان کلاله تولید می‌شود

1403-06-30 02:06:53
0
59

سرویس اجتماعی: مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کلاله گفت: امسال پیش بینی می‌شود شش هزار تن سویا از مزارع کشاورزی شهرستان کلاله برداشت شود.

 

سید حمزه موسوی در گفتوگویی افزود : تاکنون با 206 کشاورز برای کشت دانه روغنی سویا در سطح بیش از یک هزار و 849 هکتار از مزارع آبی شهرستان کلاله قرار داد بسته شده است.

وی افزود: با توجه به زمان باقی مانده برای بستن قرارداد ،پیش بینی می‌شود این میزان به دو هزار و 500 هکتار برسد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کلاله تصریح کرد: تاکنون 100 تن بذر گواهی شده از ارقام کتول و سحر و 184 تن انواع کود ازته و فسفاته بین کشاورزان توزیع شده است.

موسوی افزود: علت افزایش کشت سویا امسال در زمین های زراعی شهرستان کلاله، فعالیت‌های مشاوره‌ای کارشناسان جهاد کشاورزی در کاهش کشت شالی بوده است.

وی افزود: سال گذشته در شهرستان کلاله برای کشت سویا در سطح یک هزار و 768 هکتار قرارداد بسته شد که با توجه به شرایط و وضعیت آبیاری سطح سبز سویا در این شهرستان به یک هزار و 650 هکتار رسید.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کلاله گفت: پارسال کشاورزان شهرستان کلاله به صورت میانگین از هر هکتار دو هزار و 500 تن محصول جمع آوری کردند و بیش از 4 هزار و 125 تن دانه روغنی سویا در کلاله تولید شد.

موسوی اظهار کرد: قیمت تضمینی دانه روغنی سویا امسال هر کیلوگرم یک هزار و 700 تومان اعلام شده که در مقایسه با سال گذشته هر کیلو 600 تومان افزایش داشته است.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار