رئیس جهاد کشاورزی کلاله:

کشاورزان کلاله ای امسال 1550 هکتار آفتابگردان کاشتند

1403-06-30 02:06:29
0
66

سرویس اجتماعی: جهاد کشاورزی شهرستان کلاله گفت: کشاورزان کلاله ای امسال در 1550 هکتار از مزارع کوهپایه ای و دشتی خود اقدام به کشت بهاره آفتابگردان از نوع ارقام آجیلی کرده اند.

 

سید حمزه موسوی در گفتگویی با بیان اینکه امسال کشاورزان کلاله 1550 هکتار از مزارع کوهپایه ای و حدودی دشتی خود را به کشت بهاره آفتابگردان از نوع ارقام آجیلی اختصاص داده اند گفت: برخی از کشاورزان نیز پس از برداشت محصول پاییزه اقدام به کشت آفتابگردان کرده اند و میزان کشت این آفتابگردان های تابستانه نیز نزدیک به 150 هکتار می رسد.

مدیر جهاد کشاورزی کلاله گفت:پارسال در یک هزار و 500 هکتار از اراضی کلاله آفتابگردان کشت شد و بیش از یک هزار و 200 تن محصول بدست آمد.

موسوی با اشاره به کشت بیش از هفت هزار هکتار آفتابگردان در مزارع استان گلستان گفت:کار برداشت آفتابگردان از شهریورماه در گلستان آغاز می شود و تا پایان مهرماه ادامه دارد و بیشتر مزارع آفتابگردان در شرق استان گلستان واقع شده است.

وی تعداد کارخانجات روغن کشی در استان گلستان را چهار کارخانه اعلام کرد.

مدیر جهاد کشاورزی کلاله عنوان کرد: روغن آفتابگردان به دلیل داشتن مقدار زیادی اسید چرب غیر اشباع لینولئیک از مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و کنجاله به دست آمده نیز بعد از روغن کشی به دلیل داشتن پروتئین بالا به عنوان مکمل در برنامه های غذایی طیور و دام مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود:کنجاله تخم آفتابگردان هم که پس از روغن گیری باقی می ماند 10 تا 12 درصد مواد ازته دارد و خوراک خوبی برای دام هاست.

موسوی گفت: برای توسعه سطح کشت آفتابگردان در شهرستان از کشاورزان حمایت می شود.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار