امروز آیت الله صدیقی میهمان ویژه مردم گرگان در سالروز شهدای 7 تیر

1403-06-30 11:06:50
0
128

سرویس سیاسی:  همزمان با سالروز گرامیداشت شهادت شهید بهشتی و یاران وفادارش آیت الله صدیقی سخنران مراسم متمرکز در گرگان خواهد بود .

 

به گزارش کلاله خبر، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت شهر تهران میهمان و سخنران ویژه مراسم متمرکز گرامیداشت شهادت شهید بهشتی و شهدای 7 تیر در گرگان خواهد بود .

این مراسم امروز جمعه 6 تیرماه همراه با نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع شهر گرگان واقع در خیابان امام خمینی (ره) برگزار شود .

گفتنی است؛ مراسمات گرامیداشت شهادت شهید بهشتی و شهدای 7 تیر با همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مدت 2 شب در شهر گرگان برگزار می شود و آیت الله صدیقی امام جمعه موقت تهران و مشاور عالی رئیس قوه قضائیه امشب میهمان ویژه این مراسم می باشد .

آشنایی با آیت الله کاظم صدیقی

آیت الله صدیقی ، در سال ۱۳۳۰ در خانواده ای مذهبی در شهرستان ابهر به دنیا آمد. از همان سنین کودکی، عشق اهل بیت عصمت و طهارت را در دل داشت و خدمت به این خانواده را آرزو می کرد. در سال ۱۳۴۲ همزمان با نهضت امام خمینی (ره) به قم رفت و در مدرسه علمیه حقانی تحصیلات دینی را آغاز نمود.

دروس مقدمات را در محضر آیات خزعلی، جنتی، حسن زاده آملی، حائری تهرانی ، شهید مفتح، محمدی گیلانی و حرم پناهی به پایان رساند و دروس سطح را از محضر آیات احمدی میانجی، مشکینی، محمدی گیلانی استفاده کرد.

خارج فقه و اصول را از محضر آیات شیخ مرتضی حائری یزدی، شبیری زنجانی و وحید خراسانی بهره برد.

فلسفه اسلامی را نزد آیات جوادی آملی، مصباح یزدی وانصاری شیرازی تلمذ کرد و فلسفه غرب را نزد شهید بهشتی و حجت الاسلام دکتر احمدی فرا گرفت.

همچنین از محضر بزرگانی مانند آیات عظام بهاءالدینی، بهجت، کشمیری و دیگر بزرگان، بهره های معنوی فراوان برد. وی از همان نخستین سال های طلبگی به امور تبلیغی اهتمام ویژه ای داشت و تا کنون در تهران و سایر شهرهای کشور، فعالیت های گسترده تبلیغی دارد.

در همین راستا سفرهای زیادی به کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی داشته و در راه بسط و گسترش معارف اهل بیت علیهم السلام تلاش فراوانی داشته است.

بعد از پیروزی انقلاب با اصرار مرحوم آیت الله شهید قدوسی، در قوه قضائیه مشغول به کار شد و تا کنون در دستگاه قضائی کشور فعالیت می کند.

در سال ۱۳۸۳، حوزه علمیه امام خمینی (ره) را در تهران (در محله ازگل) پایه گذاری کرد و در سال ۱۳۸۸ از سوی رهبر فرزانه انقلاب به عنوان امام جمعه موقت تهران منصوب شد./گلستان ما

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار