سرویس اجتماعی:

کارشکنی در نان مردم کلاله / نان مردم در گیشه های مغازه ها / معرفی 7 نانوایی متخلف

1403-06-30 02:06:59
0
56

سرویس اجتماعی: اخیرا شاهد افزایش صف نانوایی ها و نرسیدن نان به برخی از شهروندان هستیم که این خود پشت پرده هایی دارد که به بررسی آن می پردازیم.


 

به گزارش کلاله خبر، در چند هفته اخیر به دلایل مختلف صف درب نانوایی ها افزایش یافته است و در برخی از موارد برخی شهروندان بدون نان به خانه می روند.

 

همچنین شایعاتی در شهر کلاله مبنی بر اینکه کاهش سهم نانوایی ها و همچنین تغییر شرکت عامل پخش آرد باعث بروز چنین هرج و مرجی در سطح نانوایی ها شده است ، وجود دارد.

 

در این راستا با خرمالی رئیس صنعت ، معدن و تجارت شهرستان کلاله گفتگویی داشتیم و وی چنین گفت : به دلایل مختلفی که برای ما محرز شده بود ، مجبور شدیم شرکت توزیع آرد شهرستان کلاله را از شرکت خبازی به شرکت تعاونی روستایی مینودشت تغییر بدهیم.

 

وی علت ایجاد صف های طویل و اینکه برخی از شهروندان بدون نان به خانه می روند را کاهش سهمیه آرد ندانست و گفت : علی رغم اینکه در فصل برداشت گندم هستیم و همچنین با افزایش مهاجران به این شهرستان نیز مواجه می باشیم ، باز هم از نظر آرد و نان کمبودی احساس نمی شود بلکه کارشکنی برخی موجب افزایش چنین بحرانی در شهرستان شده است .

 

رئیس صنعت ، معدن و تجارت شهرستان کلاله تشدید بازرسی ها و معرفی 7 متخلف به مراکز قضایی را نیز یکی از عامل های افزایش کارشکنی ها دانست و گفت: در ماه اخیر بیش از 68 بازرسی در سطح شهرستان کلاله داشتیم و شاهد فروش آرد توسط نانوایی ها و همچنین کاهش چانه های نان توسط برخی دیگر از نانوایی بودیم که با آنها برابر قانون برخورد شد.

 

خرمالی یادآور شد : در این بازرسی ها متوجه شدیم برخی از نانوایی ها بصورت غیر قانونی آرد خراسان شمالی را وارد نانوایی خود کرده و استفاده می نماین که پس از تشکیل پرونده ، این متخلفین نیز به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

 

وی تصریح کرد : در ماه بیش از 23750 کیسه آرد در سطح نانوایی های شهرستان کلاله توزیع می شود اخیرا 300 کیسه دیگر نیز به مجموع این تعداد  افزایش یافته است این موضوع نیز کویای این است که کاهش سهمیه آرد در شهرستان نداشته ایم.

 

گفتنی است فروش نان بصورت عمده و با بیش از 100 نان به مغازه داران نیز می تواند در کاهش نان در سطح نانوایی های شهرستان موثر باشد که امروز به عینه دیدیم که در صندوق ماشین یک مغازه دار شهر کلاله بیش از 200 نان وجود داشت که این مغازه داران پس از تهیه نان از نانوایی ، در اوایل شب و در اوج بی نانی مردم نان را با قیمت 400 تومان به مردم می فروشند که این خود به دلیل غیر بهداشتی بودن این کار همت مرکز بهداشت  و درمان شهرستان را می طلبد.


نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار