سرویس اجتماعی:

3 ماه بی حقوقی کارکنان بیش از 10 سال خدمت! / اداره کلی که به خانواده های کارکنان خود رحم نکرد!

1403-06-30 02:06:46
0
59

سرویس اجتماعی: پس از بیش از 10 سال خدمت، برخی از کارکنان ادره کلی در استان گلستان، 3 ماه حقوق خود را دریافت نکرده اند.

 

به گزارش کلاله خبر، در مطالب گذشته گفتیم در سل 93 کارگزاران روستایی ادارات مخابرات استان گلستان به دلایل خاصی از حق بیمه و حتی حقوق ماهیانه خود بهره مند نشدند و در حال حاضر با گذشت 3 ماه از سال 93 ،فقط حقوق فروردین ماه خود را دریافت کرده اند.

حتی گفتیم میانجی گری حسن صادقلو استاندار گلستان نیز گره گشای مشکل این کارگزاران نشد و اداره کل مخابرات نسبت به بکارگیری این کارگزاران و بیمه کردن آنها مبادرت نکرد.

پس از جواب ندادن میانجیگری استاندار ، جلسه ای با نماینده کارگزاران و مسئولین اداره کل مخابرات در استانداری تشکیل شد که نتیجه آن فرستادن نماینده ای به پایتخت بود که پیگیر بکارگیری این کارگزاران در مخابرات باشد.

گفتنی است مشکل اصلی این کارگزاران این است که مخابرات استان و برخی استان های دیگر مبادرت به بستن قرارداد بر مبنای حقوق و مزایای سال 92 کرده اند و نکته قابل توجه دیگر این است که این قرار داد ها نیز بصورت مستقیم بسته نمی شود و با واسطه انجام می شود تا بوسیله این واسطه ها سابقه بیمه این افراد در بیمه، به نام مخابرات کم باشد و به شرکت های دیگر نسبت داده شود.(شاید دلیل آن این است که سابقه کارگزاران بهانه ای برای رسمی شدن آنها نشود که این گفته نیز در حد حدس می باشد و شاید هدف اصلی این موضوع نباشد.).

یک منبع موثق در گفتگو با خبرنگار کلاله خبر گفت : در حال حاضر شرکت مخابرات استان گلستان علاوه بر این 400 کارگزار حدود 400 نیروی مازاد دیگر دارد که اگر این 800 نفر در مخابرات بکارگیری شوند ماهانه بیش از 10 میلیارد ریال برای مخابرات هزینه دارد.

وی افزود: مستندات نشان می دهد که سابقه کاری این کارگزاران نسبت به این 400 نیروی مازاد بیشتر است و معلوم نیست که چرا این شرکت برای رفع مشکلات نیروهای مازادش بر روی این کارگزارن که نیروهای فنی مخابرات هستند، متمرکز شده است؟.

این منبع آگاه ادامه داد : شرکت مخابرات نوید این را داده بود که بوسیله شرکت تی سی وان با این کارگزاران قرارداد ببندد ولی هنوز از قرارداد بستن این شرکت خبری نیست و این کارگزاران بدون حق بیمه و حقوق ، بعد از بیش از 10 سال خدمت پس از 3 ماه تازه امروز حقوق فروردین ماه آنها واریز شده است که این موجب افزایش بحران های خانوادگی آنها گردیده و مشکلات اساسی در زندگی آنها ایجاد شده است .

باید گفت قرارداد غیر مستقیم با کارگزاران توسط شرکت های واسطه موجب این می شود که بخشی از حقوق و مزایای این کارگزاران به این شرکت ها داده شود.

 

 

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار