حال و روز ناخوش ترکمن های موصل ؛

آمادگی ترکمن ها برای کمک به ترکمن های موصل برای نجات از دست داعش یا آمادگی ترکمن ها برای کمک به مسلمانان موصل برای نجات از دست داعش ؟

1403-08-01 11:08:38
0
9

سرویس اجتماعی : نیروهای مردمی ترکمن باجدیت خاص برای نجات موصل پیشقدم شدند و داوطلبان ترکمن از شهرهای کرکوک، تلعفر، اربیل، کفری و طوز خرماتون به سمت موصل درحرکتند .

 

به گزارش کلاله خبر، وقتی با دسیسه حزب منحله بعث وحمایت تسلیحاتی غرب شهرموصل با حملات گروه داعش سقوط کرد شرایط بیش ازهمه برای مردم موصل که عمدتا ترکمن هستند سخت ودردناک شد .

بر اساس گزارش برخی از خبرگزاریهای نزدیک به ترکمنهای عراق، ترکمنهای ساکن موصل این روزها شاهد انواع شکنجه هایی هستند که برخاسته از قوانین عجیب داعشی ها هستند ازقطع دست واعدام گرفته تا سربریدن کشتار دسته جمعی .

اقداماتی که بیش ازهمه به نسل کشی می ماند به همین سبب این روزها نیروهای مردمی ترکمن باجدیت خاص برای نجات موصل پیشقدم شدند و داوطلبان ترکمن از شهرهای کرکوک، تلعفر، اربیل، کفری و طوز خرماتون به سمت موصل درحرکتند . البته خطرگروه تکفیری داعش فقط برای شهرترکمن نشین موصل نیست بلکه اگرجلوی آنها گرفته نشود این گروه خطرناک امنیت کل منطقه را تهدید می کند .

براساس همین دغدغه علمای ترکمن استان گلستان روزگذشته جنایات داعشی ها رادر موصل ودیگر نقاط عراق به شدت محکوم کردند .
آخوند نوری زاد امام جمعه گنبد کاووس ،آخوند میرزاعلی ،آخوند خوجملی وآخوند خنفی ازچهره های شاخص علمای ترکمن خواستار اتحاد مسلمانان برای مقابله با گروه تکفیری داعش شدند بودند .

ترکمن‌ها پس از عربها و کردها سومین اقلیت قومی عراق محسوب می‌شوند./ ترکمن سیسی

کلاله خبر، بهتر بود بجای تیتر" آمادگی ترکمن ها برای کمک به ترکمن های موصل برای نجات از دست داعش" تیتر "آمادگی ترکمن ها برای کمک به مسلمانان موصل برای نجات از دست داعش"

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار