قابل توجه استاندار محترم و سازمان محیط زیست گلستان ؛

جزیره آشوراده زیر نظر محیط زیست بهشهر !

1403-08-01 11:08:35
0
13

سرویس اجتماعی : همزمان با ورود فعالان محیط زیست شهرستان ترکمن به جزیره آشوراده ، ماموران محیط بانی بهشهر که گویا اداره جزیره آشورداده را در اختیار دارند ، ضمن مخالفت با این اقدام خواستار خروج این هیات از جزیره شدند .

 

به گزارش کلاله خبربه نقل از ترکمن سسی ؛ در روزهای اخیر به مناسبت هفته محیط زیست ، جمعی از فعالان محیط زیست شهرستان ترکمن برای جمع آوری زباله از سواحل جزیره آشوراده به این جزیره سفر کردند.

در این سفر که با همراهی مسئولان محیط زیست بندرترکمن و با هماهنگی فرماندار این شهرستان انجام شد حاشیه هایی ایجاد شد که بسیار جالب بود .

همزمان با ورود این هیات (که اعضای آن جمعی از جوانان عضو انجمن های مردم نهاد منطقه بودند) به جزیره آشوراده ماموران محیط بانی بهشهر که گویا اداره جزیره آشورداده را در اختیار دارند، ضمن مخالفت با این اقدام خواستار خروج این هیات از جزیره شدند . گویا در این بین مباحثات و مجادلات تندی هم بین مسئولان محیط زیست بندرترکمن با محیط بانان بهشهری رخ داده است .

ما اعتقاد داریم با توجه به اینکه بصورت رسمی اداره جزیره آشوراده در اختیار اداره محیط زیست بهشهر قرار دارد، این برخورد تا حدی قابل توجیه است و باید از قبل هماهنگی های لازم در این زمینه صورت می گرفت .

اما سوال مهم تر ما این است که با چه توجیه و استدلالی اداره جزیره آشوراده در جوار بندر ترکمن به اداره محیط زیست بهشهر واگذار شده است.

شاید در گذشته که بندر ترکمن فاقد اداره محیط زیست و سایر ادارات شهری بود این امر توجیه داشت اما اکنون چه توجیهی دارد ؟

ما از استاندار محترم گلستان تقاضا داریم با توجه به اینکه بارها جزیره آشوراده را کلید توسعه استان گلستان قلمداد کردند، در زمینه انتقال اداره این جزیره به محیط زیست شهرستان ترکمن رایزنی های لازم را با سازمان محیط زیست کشور داشته باشند .

این کار از ضروریات بسیار مهم است و در صورت عدم پیگیری آن شاید در آینده خود دکتر صادقلو و محیط زیست گلستان نیز برای ورود به این جزیره دچار مشکل گردند !!!

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار