حجت الاسلام محمدی : فیسبوک و اینترنت را باز اما منبر را تعطیل می کنند

انتقاد امام جمعه بندرگز از انتخاب فرماندار زن / درهای جهنم را برای مردم باز نکنیم

1403-08-01 11:08:32
0
9

سرویس اجتماعی : امام جمعه شهرستان بندرگز گفت: رئیس جمهور می فرمایند فضای مجازی باید باز باشد؛ یعنی منافع دشمن و راه ورود دشمن را باز گذاریم و از آن سو می گویند دوران منبر و سخرانی و تریبون‌های یکطرفه به سر آمده و مردم باید خودشان راه بهشت را انتخاب کنند.

 

به گزارش کلاله خبر ؛  حجت الاسلام سید مصطفی محمدی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بندرگز، با بیان این که آنچه امروز شاهدیم دغدغه‌های بسیار زیاد رهبری است، تصریح کرد: دیدارها و سخنرانی‌های هدایت بخش معظم‌له برای مردم و جوانان مومن شیرین است.

وی افزود: رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی باردیگر بر خط مقاومت و جهاد و مبارزه تاکید داشتند که بدون مبارزه این نظام تحقق پذیر نبود و حفظ این نظام و پایداری آن با مبارزه به دست آمد.

وی بیان کرد: اگر مبارزه امام و رهبری و مردم نبود این نظام باقی نمی ماند لذا رهبری تاکید فرمودند که وظیفه همه ادامه راه مبارزه است.

حجت الاسلام محمدی با بیان که این بدان معنی نیست که جمهوری اسلامی یک نظام جنگ طلب است افزود: به قول رهبری دزدان دریایی دور کشتی نظام را گرفته اند و اگر ما مجهز نباشیم نابودی نظام جمهوری اسلامی را در پی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: نظام ما با ایستادگی در مقابل آمریکا و غرب و با مرگ بر آمریکا زنده است، نه گفتن به دشمن زیاده خواه است که کشور را قوی می کند، مسئولان هم نباید دشمن را بزرگ کنند و بگویند ما نمی خواهیم در مقابل دنیا خنجر بکشیم.

محمدی ضمن اشاره به این که اولا که دنیا همین چند کشور استکباری نیستند، اضافه کرد: تنها چند کشور استکباری تحت نفوذ مالی صهیونیست ها هستند که مخالف نظام جمهوری اسلامی هستند در صورتی که نخبگان جهان با کشور ما مخالف نیستند و دولتمردان بدانند همه دنیا این دو سه کشور نیستند.

وی ادامه داد: ثانیا این گونه سخن گفتن که نمی خواهیم در مقابل دنبا خنجر بکشیم دشمن را جریح می کند و مورد سو استفاده گروه تسلیم و سازش می شود.

راه حل مشکلات اقتصاد در درون کشور است

امام جمعه بندرگز خاطرنشان کرد: رهبری فرموند گروهی در کشور ما نقش تئوریسین گروه سازش را به خود گرفته‌اند، این گروه برای این که بتوانند نقشه شوم خود را برای پایان دادن به مبارزه ملت ایران در راه عزت و شرف خود پیاده کنند ملت ایران را متهم به جنگ طلب بودن می‌کنند در حالی که نظام اسلامی برای دفاع از خود مجبور به مبارزه است و اگر دست از مبارزه بردارد دزدان دریایی اطراف این نظام به چیزی کمتر از نابودی آن راضی نمی‌شوند.

وی گفت: آن هایی که برای تئوریزه کردن سازش و تسلیم و اطاعت در مقابل زور نظام را متهم به جنگ طلبی می‌کنند دروغ می‌گویند، آن‌هایی که اقتصاد مقاومتی را فقط در حد تحسین دیدند و به تقویت اقتصاد ملی فکر نمی کنند معتقدند اولویت اصلی پیشرفت اقتصاد کشور افزایش تعامل با غرب و طلب کمک از آن‌ها برای وضیعت اقتصاد داخلی است.

وی ادامه داد: آن‌ها نوشته‌اند به دنیای بیرونی نیاز داریم لذا رهبری فرمودند راه حل مشکلات اقتصاد کشور را نمی‌توان در بیرون مرزها دنبال کرد بلکه علاج مشکلات تکیه بر ظرفیت‌ها و توان داخلی است.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: خواست رهبری یعنی جهاد و مبارزه و به قدرت داخل نگاه کردن نه دست به سوی بیگانه دراز کردن لذا اینقدر خود را به رهبر معظم انقلاب آویزان نکیند بلکه سخن رهبری را آویزان گوش خود کنید و در عمل ولایت مدار باشد.

یکی از شاخص‌های اقتدار ملی جمعیت مناسب منابع انسانی است

وی ادامه داد: باید به دنبال اقتدار ملی باشیم و یکی از شاخص‌های اقتدار ملی جمعیت مناسب منابع انسانی پویا و بالنده است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نسبت کاهش جمعیت ابراز نگرانی کردند و سیاست‌های کلی جمعیت را به سران سه قوه ابلاغ کردند که با اجرای آن باید به یک رشد جمعیتی مناسب برسیم، در غیر این صورت در درجه اول کشور دچار کمبود نیروی انسانی خواهد شد و جمعیت ایران هم در آینده دچار پیری و فرسودگی می‌شود.

امام جمعه بندرگز اضافه کرد: اگر بخواهیم قدرت داشته باشیم باید منابع انسانی قوی و نخبه داشته باشیم که متاسفانه در چند سال اخیر به دلیل سیاست‌های اشتباه جلوی رشد جمعیت گرفته شد، با دلایلی که اکثر اقتصادی بود که اگر فرزند زیاد بشود مشکلات اقتصادی ایجاد می‌شود موجب توقف رشد جمعیت کشور شدند و امروز این مشکل معضلی در کشور شده است.

وی با بیان این که توقف جمعیت را حل نیست، اظهار کرد: باید اقتصاد و فرهنگ و زیرساخت‌ها را درست کرد نه این که صورت مساله را پاک کرد و کشور را به مشکل کشاند، وقتی رهبری این مشکل را بیان داشتند رسانه‌ها بیگانه سعی در تخریب این مساله داشتند چرا که یکی از راه‌های مبارزه با ایران را تبلیغ کاهش جمیعت آن می دانند و البته ما امروز در خوابیم.

به گفته وی آمریکا و سایر دشمنان ما جمعیت ما را رصد می‌کنند و کاهش آن را برای خود پیروزی می‌دانند.

حجت الاسلام محمدی خواستار رفع موانع ازدواج و تشویق جوانان به این امر شد و گفت: باید برای ازدواج و حمایت مالی از زوج‌ها جوان، روی آوردن به سبک زندگی اسلامی و دور شدن از سبک زندگی غربی تلاش شود.

وی ادامه داد: اما متاسفانه شاهدیم که به جای کار دادن به مردان جامعه زنان را دیگر کارهای مردانه کرده‌اند و این کار تا وزارت و فرمانداری هم رسیده است.

وی اذعان کرد: رهبری فرموده اند زن ریحانه است، زن قهرمان نیست، حالا دولت قبل زن را وزیر کرد اما این دولت افتخار می‌کند 5 زن فرماندار دارد و بخشداران زن هم در راه هستند، این یعنی پیروی از سبک زندگی غربی که موجب سست شدن بنیان خانواده شده است و آمار طلاق را بالا برده است.

طلاق در جامعه ما عادی شده است

محمدی خاطرنشان کرد: طلاق در جامعه ما عادی شده است در قدیم اگر دختری طلاق می‌گرفت از خجالت آب می‌شد و درجامعه ظاهر نمی‌شد اما امروز اگر دختری طلاق بگیرد قهقهه مستانه‌اش به گونه‌ای است که خنده لبانش تا بنا گوش کشیده می‌شود و حتی شنیده شده که برای طلاق جشن هم می‌گیرند.

وی بیان کرد: در روایت داریم از طلاق عرش الهی به لرزه می‌آید، دلیل افزایش طلاق آن هم تلاش دشمن از طریق ماهواره و اینترنت و فضای مجازی است که بنیان خانواده را سست کرده است.

وی اظهار کرد: وقتی می‌ خواهند فیلترینگ فضای مجازی را بردارند و ماهواره هم آزاد شود چه بر سر خانواده و جامعه ما خواهد آمد، حالا رئیس جمهور می فرمایند فضای مجازی باید باز باشد؛ یعنی منافع دشمن و راه ورود دشمن را باز گذاریم و از آن سو می گویند دوران منبر و سخرانی و تریبون‌های یکطرفه به سر آمده و مردم باید خودشان راه بهشت را انتخاب کنند.

امام جمعه بندرگز تصریح کرد: پیامبر فرمودند وای بر امت من و توضیح دادند چون امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنند بلکه بدتر هم می‌کنند، حالا از یک سو فیس بوک و اینترنت باز و از سوی دیگر منبر محراب تعطیل، این چه حرفی است که می زنند، این حرفها موجب جریح شدن افراد لا اوبالی می‌شود اگر مردم را نمی‌خواهید به بهشت هدایت کنید اتوبان جهنم را هم برای مردم باز نکنید.

وی ادمه داد: اگر کار فرهنگی نمی‌کنید سنگ اندازی هم نکنید، اگر با شلاق و زور مردم را به بهشت نمی برید با ماهواره و فیس بوک هم مردم را به جهنم هم نبرید، می خواهند همه چیز آزاد باشد و ممیزی و فیلترینگ نباشد تا تبلیغات بهائیان و سلفی ها در جامعه رواج پیدا کند.

وی اضافه کرد: امام(ره) در فرانسه گفتند حکومت اسلامی وظیفه دارد همه را به بهشت هدایت کند، آیت‌الله مکارم شیرازی سخن رئیس جمهور را نسنجیده دانستند و باید گفت درهای جهنم را برای مردم باز نکنیم.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: مگر پیامبر و امیرالمومنین شلاق نمی‌زدند؟ شلاق و اجرای احکام و جلوگیری از اشاعه گناه در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: باید در مقابل فساد اخلاقی و اجتماعی ایستادگی کرد مخصوصا مفاسد اقتصادی که مقام معظم رهبری بر آن بارها تاکید داشتند ؛ اعدام یکی از سران اختلاس 3 هزار میلیاردی بوی خوش عدالت را در کشور پیچاند و تن مفاسد و مافیای اقتصاد را لرزاند اما باید مواظب بود این مفاسد تکرار نشود./گلستان ما

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار