سرویس اجتماعی:

‌تگرگ به 425 هکتار از زمین‌های زراعی و باغی گالیکش خسارت زد

1403-08-01 11:08:30
0
10

سرویس اجتماعی: مدیر جهادکشاورزی شهرستان گالیکش گفت: بارش شدید باران و تگرگ عصر پنج شنبه به 425 هکتار از زمین‌های زراعی و باغی این شهرستان خسارت وارد کرد.

 

به گزارش کلاله خبر، حبیب‌الله زارع‌، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، افزود: 110 هکتار مزارع کلزا بین 70 تا 100 درصد ، 300 هکتار مزارع گندم بین 30 تا 40 درصد و 15 هکتار باغ هلو و گلابی نیز بین 30 تا 100 درصد خسارت دید.

بارش شدید باران و تگرگ عصر و شب پنج شنبه در برخی شهرستان‌های شرق استان گلستان خسارات زیادی به ابنیه‌، راه‌ها و مزارع کشاورزی این مناطق وارد کرد.

به گفته وی، کارشناسان جهادکشاورزی گالیکش با حضور در مناطق خسارت دیده اقدام به ارزیابی میزان خسارت به زمین‌های کشاورزی این شهرستان‌ کردند.

وی در خصوص چگونگی جبران خسارات به محصولات کشاورزی این منطقه گفت: کسانی‌که مزارع آنها بیمه است، می‌توانند با مراجعه به صندوق بیمه محصولات کشاورزی نسبت به درخواست خسارت اقدام کنند.

مدیر جهادکشاورزی گالیکش افزود: صاحبان زمین‌های کشاورزی که اقدام به بیمه محصولات خود نکرد‌ه‌اند، در صورت تامین اعتبار از سوی مدیریت بحران استان خسارتشان قابل پرداخت خواهد بود.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار