سرویس اجتماعی:

بیش از 4 میلیارد تومان پول کلزا کاران کلاله ای پرداخت نشد!

1403-06-30 04:06:32
0
67

سرویس اجتماعی: نزدیک به 20 روز از آغاز برداشت کلزا در شهرستان کلاله می گذرد ولی تا کنون فقط 54 میلیارد ریال طلب کشاورزان پرداخت شده است.

 

به گزارش کلاله خبر، نزدیک به 20 روز از آغاز برداشت کلزا در سطح شهرستان کلاله می گذرد ولی هنوز خبری از تسویه حساب مالی با تمامی کشاورزان نسیت!.

طبق گفته مسئولین قرار بود پس از تحویل محصول کلزای کشاورزان به مراکز دولتی خرید این محصول ، در اسرع وقت پول این کشاورزان بوسیله بانک کشاورزی بانک عامل، پرداخت شود اما تاکنون بعد از گذشت نزدیک به 20 روز فقط 54 میلیارد ریال از طلب این کشاورزان پرداخت شده است.

سید حمزه موسوی درگفتگو با یکی از رسانه های مکتوب اعلام کرده بود که ارزش ریالی کل کلزای خریداری شده توسط مراکز تعیین شده 100 میلیارد ریال می باشد و تنها 54 میلیارد ریال آن پرداخت شده است و 46 میلیارد آن هنوز به حساب کشاورزان واریز نشده است.

همچنین وی در جلسه شورای اداری از آغاز برداشت محصول گندم از 20 خرداد ماه و خرید آن با قیمت تضمینی 10500 ریال توسط مراکز دولتی خبر داد و در گفته های خود از وصول 24 ساعته طلب کشاورزان گندم کار گفت.

گفتنی است تاخیر در پرداخت پول کشاورزان باعث کاهش اعتماد کشاورزان نسبت به مراکز دولتی و بانک عامل می شود و به تبع به جای فروش محصول خود به این مراکز ، روی به تاجران و دلالان می آورد و با فروش محصول خود با قیمت های پایین تر و نقدی متحمل ضرر می شوند.

مسئولین برای جلوگیری از ضرر کشاورزان و همجنین ساماندهی جمع آوری محصول کشاورزان باید در وصول پول کشاورزان تسریع بخشند تا این امر موجب کاهش اعتماد کشاورزان نسبت به فروش محصول خود به مراکز دولتی نشود.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار