سرویس سیاسی:

برای استان دلواپسیم / تعویض استاندار به چه قیمت ؟

1403-07-03 07:07:28
0
42

سرویس سیاسی : تنش های روز های اخیر که دامن استان مارا گرفته است را می توان در واقع بدترین روز های تاریخ استان گلستان نامگذاری کرد . عدم همدلی و همراهی مسئولین استان متأسفانه هر روز باعث ایجاد مشکلات برای مردم استان است و بس .

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از وبلاگ آبشار خان ببین ؛ تنش های روز های اخیر که دامن استان ما را گرفته است را می توان در واقع بدترین روزهای تاریخ استان گلستان نامگذاری کرد . عدم همدلی و همراهی مسئولین استان متأسفانه هر روز باعث ایجاد مشکلات برای مردم استان است و بس.

با توجه به اقدامات هفته های گذشته نمایندگان و جمع آوری امضا برای استیضاح وزیر کشور بخاطر حمایت از استاندار گلستان ، سؤالات بسیاری در خصوص اینکه آیا با تعویض استاندار موافق هستید یا خیر در میان قشرهای مختلف پرسیده می شود .

به نظر می رسد حتی مطرح کردن این سؤال هم خنده دار است . استاندار یک استان ، کارمند ساده شهرداری نیست که به راحتی بخواهیم بخاطر منافع سیاسی تعویضش کنیم.

از تمام گرایشات سیاسی و بومی و قومی که بگذریم باید انصاف را رعایت کنیم و بگویم که استاندار محترم ایده های خوبی برای استان دارند و این ایده ها باید شکوفا شوند و اگر بخواهیم در این زمان استاندار را تعویض کنیم، بجای حل مسئله صورت مسئله را پاک کرده ایم ولی مشکل کماکان باقی خواهد ماند.

تا دیروز که استانداران گلستان از استان های همجوار انتخاب می شدند استانداری گلستان پر شده بود از مسؤلین خارج از استان که حتی برای صحبت کردن با آنها بخاطر لهجه شان دچار مشکل می شدیم. استاندارانی که در کمال شایستگی آنچنان دلسوزی یک استاندار بومی را نداشتند.

حال که یک استاندار بومی برای استان انتخاب شده است تنش ها کم نشده که هیچ بیشتر هم شده است. درست است که آقای صادقلو استاندار محترم در بعضی از انتصاب ها کمی افراط به خرج داده اند اما این دلیل نمی شود نمایندگان استان خط قرمز خود را بجای مردم یک نفر معین کنند. خط قرمز مردم هستند و بس.

اگر بخواهیم انصاف را رعایت کنیم در جاهایی استاندار محترم حق داشتند و در جاهایی نمایندگان محترم. پس انصافا هر دو گروه حق دارند اما برای رسیدن به حق نهایی باید تعامل داشته باشند و نبود این تعامل به استان ضربه می زند .

راهکار چیست ؟

راهکار حل این مشکل تعامل نمایندگان و استاندار محترم باهم است . نباید این را از یاد ببریم که همه ما گلستانی هستیم . تعامل امروز ما باعث آبادانی استان ما خواهد شد . اگر امروز به تعامل نرسیم در آینده برای انتخاب استاندار بومی با چالش روبرو خواهیم بود.

میانجی گران ؟

بهترین افرادی که می توانند برای حل این مشکل میانجی گری کنند نماینده ولی فقیه در استان و مراجع بزرگوار استانی و چهره های صاحب نفوذ دینی و سیاسی در  استان هستند.

نقش مردم چیست؟

مردم هم می توانند برای رساندن صدای خودشان نسبت به این اختلافات به گوش مسئولین وارد میدان شوند . برگزاری همایش " برای استان دلواپسیم " و دعوت از همه مردم استان و صاحبان ایده و نظر و مسئولین بلند پایه استانی و کشوری نیز می تواند راهگشای برطرف کردن تنش ها و تفاهم و تعامل نمایندگان با استاندار محترم باشد .

پ, ن : بیاییم یاد بگیریم و تلاش کنیم مشکلات استان خودمان را خودمان حل کنیم تا دیگران . جناح بازی و پیگیری افکار سیاسی رایج برای مردم استان ما نون و آب نمی شود . این مردم حق زندگی دارند . این مردم چشم امیدشان برای خدمت به شماست . این انرژی و وقتی که بجای حل مشکلات مردم صرف ایجاد تنش در استان می شود ، حق الناس است و مسئولین باید در آن دنیا ، جوابگوی این حق الناس باشند.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار