گلستان رتبه 28 بیکاری را با اشتغال ناقص در کشور دارد

1403-06-18 03:06:17
0
106

نماینده مردم علی‎آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: گلستان رتبه 28 بیکاری را با اشتغال ناقص در کشور دارد.


 

به گزارش کلاله خبر،رحمت‎الله نوروزی ظهر امروز در جمع کارکنان کارخانه سیگارت‎سازی شهرستان قرق اظهار داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده متاسفانه شاهد واردات گندم 800 تومانی به کشور و خرید 420 تومانی همین محصول از کشاورزان داخلی هستیم مگر کشاورزان ما زحمت نمی‎کشند که باید با خرید پایین محصول خود مواجه شوند.

وی با بیان اینکه زمانی گرگان و دشت از مرغوب‎ترین پنبه کشور برخوردار بود تصریح کرد: اما نگاه غلط باعث شد که پنبه در استان گلستان نابود و منقرض شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ادغام وزارت صنایع یک کار اشتباه و غیرکارشناسی بود و اکنون به دنبال این هستیم که بسترهای آن را فراهم کنیم.

نوروزی با بیان اینکه استان گلستان، کشاورزی و صنعت ندارد متذکر شد: در دولت هشتم قفل صنعتی شدن گلستان شکسته شد و امروز با 10 الی 20 درصد ظرفیت کار می‎کند.

وی با اشاره به اینکه اکثر مراجعات مردم به نمایندگان مجلس اشتغال است افزود: با توجه به اینکه علی‎آبادکتول 30 درصد توتون را در استان تولید می‎کند و 60 درصد تولید کشور نیز از گلستان تامین می‎شود لذا انتظار داریم این موضوع از سوی مقامات پیگیری شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بررسی ناحیه صنعتی فاضل‎آباد که به مدت شش سال راکد است را از دیگر ضروریات استان نام برد.

نوروزی محرومیت و بیکاری را از مشکلات عدیده استان برشمرد و اظهار داشت: فرزندان پرسنل دخانیات که در این شغل دچار بیماری شدند باید به آنها امتیاز داده شده و در اولویت جذب در کارخانه سیگارت‎سازی قرار بگیرند.

وی با ابراز نگرانی از اینکه گلستان با رشد طلاق مواجه است خاطر نشان کرد: افزایش ناهنجاری‎های اجتماعی ناشی از فقر و بیکاری است که باید این موضوع با جدیت مورد پیگیری مسئولان قرار بگیرد. /گلستان ما


نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار