کلاله خبر گزارش می دهد:

میزان سزارین در کلاله به نصف میزان کشوری رسید

1403-06-30 05:06:39
0
61

سرویس اجتماعی: از زمان شروع طرح تحول سلامت (15 اردیبهشت) تاکنون 153 زایمان در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) شهرستان کلاله انجام شده که 113 مورد آن زایمان طبیعی بوده است.

 

دکتر پالیده رئیس بیمارستان رسول اکرم (ص) شهرستان کلاله در گفتگویی با اعلام اینکه از زمان شروع طرح تحول سلامت در این بیمارستان 153 مورد زایمان انجام گرفته است گفت: از این تعداد زایمان 113 مورد زایمان طبیعی و فقط 40 مورد سزارین داشتیم.

وی افزود: بر اساس بررسی های آماری طی این مدت، 74 درصد زایمان ها بصورت طبیعی بوده و حدود 26 درصد زایمان ها از طریق سزارین انجام گرفته است.

پالیده تاکید کرد از آغاز طرح تحول سلامت در کشور، تمامی زایمان های طبیعی بصورت رایگان انجام گرفته است و همچنین زایمان هایی که با سزارین انجام گرفته برای روستاییان 5 درصد و برای شهرنشینان 10 درصد کل هزینه عمل گرفته می شود.

رئیس بیمارستان کلاله اشاره ای هم به تعداد زایمان های سال گذشته داشت و گفت: در سال گذشته 3006 مورد زایمان داشتیم که از این بین 2214 مورد آن بصورت طبیعی زایمان شد که این تعداد درصدی بالغ بر 73.6 درصد را به خود اختصاص می دهد و همچنین با 792 زایمان بصورت سزارین به درصد 26.4 درصد رسیدیم.

وی ادامه داد: تشویق ماماها و پزشکان متخصص در گرایش مادران به زایمان طبیعی موثر واقع شده است چرا که میزان زایمان های طبیعی در این بیمارستان نسبت به میزان کشوری که 45 درصد است از جایگاه خوبی برخوردار می باشد.

دکتر پالیده از روش جدیدی برای زایمان مادران خبر داد و گفت: بوسیله روش های جدید طی سه ماه آخر سال 92 ، 8 مورد زایمان بدون درد در این بیمارستان داشتیم.

گفتنی است رئیس انجمن مامایی کشور در 14 اردیبهشت سال جاری در مصاحبه ای اعلام کرد که متوسط سزارین در دنیا بین 15 تا 25 درصد است که این رقم در کشور ایران به بیش از 45 درصد رسیده است.

 

 

 

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار