مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت گلستان در کلاله:

30 درصد واحدهای صنعتی فعال هستند

1403-06-30 05:06:29
0
58

سرویس اقتصادی: مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت گلستان از فعال بودن 30 درصد واحدهای صنعتی در کشور خبر داد.

 

به گزارش کلاله خبر، حسین قوانلو در جلسه شورای اداری کلاله گفت: بخاطر اشکالاتی که در اجرای مرحله اول هدفمندی یارانه ها وجود داشت ،30  الی 35 درصد از کارخانه ها و مراکز تولیدی غیرفعال ، 30 الی 35 درصد نیمه فعال شدند و در حال حاضر فقط حدود 30 درصد از واحدهای صنعتی کشورمان فعال هستند.

وی  به کم وکیف اجرای مرجله دوم هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و افزود: برای اینکه به بازار شوک وارد نشود ، برنامه های پیش بینی شده با شیب کمی در حال اجرا است.

قوانلو گفت:ازمحل صرفه جویی مرتبط با حامل های انرژی واجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها ، 10هزارمیلیارد تومان به بخش های تولید و حمل و نقل اختصاص یافته است که دولت در حال تدوین آئین نامه اجرایی آن می باشد.

وی همچنین از راه اندازی بندرخواجه نفس گمیشان ظرف 3 الی 4ماه آینده خبر داد و گفت: راه اندازی این بندر در صادرات انرژی و توسعه اقتصادی منطقه تحول اساسی ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت گلستان یادآور شد: رشد اقتصادی ایران در سال 92 به 58- رسیده بود که این مقدار در سال جاری به صفر رسده است و طبق تمهیدات اندیشیده شده در استان گلستان ، امید است رشد اقتصادی گلستان را نسبت به کشوربه 2 برابر برسانیم.

قوانلو با بیان اینکه زیر سازی از جمله ملاک های رشد اقتصادی یک کشور و در سطح پایین تر استانها است ، گفت: گذر جاده بین المللی از شهرستان کلاله در حال بررسی و مطالعه توسط استانداری گلستان است که با گذر بزرگراهی از شهرستان کلاله بسیاری از بسترهای اقتصادی در این شهرستان مهیا خواهد شد.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار