هشدار فرماندار کلاله نسبت به کاهش منابع آب سطحی و زیرزمینی شهرستان کلاله

1403-06-30 06:06:51
0
58

سرویس اجتماعی: فرماندار شهرستان کلاله از کاهش منابع آب سطحی و زیرزمینی این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش کلاله خبر ، محمدتقی قزل‎سفلی در جلسه شورای کشاورزی شهرستان کلاله اظهار داشت: به دلیل شرایط موجود آب و هوایی و کاهش نزولات جوی نسبت به سنوات گذشته نیاز است تا با تغییر در دیدگاه‎ها، افکار و در نتیجه فرهنگ کشاورزان و با استفاده از روش‎های نوین کشاورزی عملکرد و راندمان را بالا برد تا احتمال کاهش عملکرد محصولات کشاورزی به دلیل کاهش بارندگی جبران شود.

فرماندار شهرستان کلاله بر اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‎های برقی در راستای رعایت مدیریت مصرف بهینه و پایدار از منابع آب زیرزمینی تاکید کرد.

رئیس اداره منابع آب کلاله و مراوه‎تپه نیز در این جلسه با اشاره به تجمیع برق مورد نیاز چاه‎های کشاورزی و سیستم‎های آبیاری تحت فشار گفت: موضوع تجمیع برق چاه‎ها و مشکلات موجود در این راه از طریق شرکت متبوع پیگیری و مشکل مرتفع شود.

محمد ثابتی با تاکید بر مصوبه قانونی سال 1389 مجلس شورای اسلامی و ابلاغیه دولت وقت، در خصوص تعیین تکلیف چاه‎های محفوره آب فاقد پرونده بهره‎برداری تا پایان سال 1385 افزود: اداره منابع آب شهرستان اقدامات مناسبی در خصوص اطلاع‎رسانی به کشاورزان از طرق مختلف شامل بخشداری‎ها و شورای اسلامی و ... به منظور ثبت‎نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت انجام داده و که تاکنون بیش از 80 درصد از پرونده‎های متقاضیان رسیدگی شده که در صورت دارا بودن شرایط لازم احراز پروانه بهره‎برداری، اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و نصب کنتور بر روی چاه‎ها الزامی است.

وی با اشاره به کاهش بارندگی‎های اخیر و کاهش منابع آب سطحی و زیرزمینی شهرستان خاطرنشان کرد: برای تامین آب کشت‎های تابستانه ضروری است، برای مقابله با این شرایط در استفاده از منابع آب سطحی حدود 50 درصد و در بخش آب زیرزمینی حدود 20 درصد کاهش سطح کشت داشته باشیم.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار