سرویس فرهنگی:

حواشی روز گرامیداشت مقام معلم در کلاله

1403-08-02 01:08:28
0
72

سرویس فرهنگی: مراسم گرامیداشت مقام معلم روز گذشته در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلاله برگزار شد.

 

کلاله خبر، به برخی از حواشی این مراسم می پردازیم.

با توجه به اینکه این مراسم در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کلاله برگزار شد و به دلیل بزرگی حیاط این مجتمع ، در بدو ورود نمایشگاهی از دست ساخته های آموزشی دانش آموزان و اولیای آنها در معرض دید قرار گرفته بود و در چند قدمی دیگر مهمانان دانش آموزان دختر و برخی از مسئولین حضور داشتند که به مهمانان استقبال گویی می کردنند.

قبل از ورود به سالن از مهمانان با بسته های غذایی شامل کلوچه ، آبمیوه تک دانه و موز پذیرایی می شدند.

مطابق روال گذشته مهمانان با ورود به سالن همایشات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاریکی محض این سالن روبرو می شدند و برای جابه جا شدن در این سالن نیاز به چراغ قوه بود!(به دلیل سوختن چراغ های سالن و باتوجه به اینکه این چراغ ها بر روی سقف های کاذب نصب شده است ، تعویض این چراغ ها به راحتی امکان پذیر نیست و برای تعویض لامپ ها نیاز به 10 میلیون ریال هزینه است و همچنین به دلیل اینکه بسیاری از مراسمات ادارات مختلف در این سالن برگزار می شود و هیچ یک از ادارت شهرستان بابت هزینه های برقی و تجهیزاتی کمکی به این اداره نمی کنند ، در پی آن مسئولین این اداره توانایی پرداخت هزینه های سرسام آور را نخواهند داشت.).

این مراسم بصورت متفاوت برگزار شد و برای آغاز مراسم قرآن کریم توسط حاملین سفید پوش به جایگاه حمل شد و چندی از آیات کلام الله مجید توسط قاری قرآن استاد میرزایی تلاوت شد و بعد از آن دانش آموزان بسیجی با عنوان گارد پرچم بر روی سن ظاهر شدند و با احترام نظامی و رژه آیین بالا بردن پرچم جمهوری اسلامی را اجرا کردند(باور کنید رژه اجرایی آنها از برخی سربازهای آموزش دیده هم جالب تر و با کیفیت تر بود).

اول مراسم سن خالی بود و صدای 2 مجری ، یکی خانوم و دیگری مرد از بلندگوهای سالن پخش می شد صدایی آهنگین و متفاوت که بسیاری از مهمانان را شگفت زده کرده بود و گویی این صدا ضبط شده بود ناگهان مهمانان متوجه شدند 2 مجری خوش صدا از انتهای سالن اجرای خود را شروع کرده اند و در حال جرکت بسوی سن هستند.

این بار مجری های دعوت شده از شهرستان نبودند و این مجری های مسلط و با تبحر از گرگان بودند.

جالب اینجا بود که آقای مجری خواننده هم بود و در طی این مراسم چندین بار سرودهای حماسی اجرا کرد ، با صدایی زیبا و دلنشین.

مانند مراسم تودیع و معارفه آموزش و پرورش باز هم عدم حضور مسئول اول شهر کلاله ورد زبون حضار شده بود و این زمزمه ها از این گوش به اون گوش می رسید.!

در ادامه مراسم زمان سخنرانی اسماعیل تقی زاده رئیس آموزش و پرورش کلاله رسید و وی در سخنرانی خود با تواضع کامل گفت: من وام دار همه مردم شهرستان کلاله هستم و نوکر شما هستم. وی در پایان سخنرانی خود حرکتی انجام داد که از هیچ مسئولین تاکنون دیده نشده بود و حرکت وی تعظیم در برابر حضار بود که حرکت تقی زاده باعث شگفت زده شدن محمد بروجردی رئیس مرکز استعدادهای درخشان گلستان شد و بروجردی در سخنرانی خود بارها این حرکت وی را تحسین کرد.

نکته قابل توجه این بود که در ردیف اول سالن معلمان نمونه شهرستان قرار داشتند و تقی زاده برای اینکه سوء تفاهمی برای دیگر معلمان پیش نیاید با ارائه دلایلی موجب رفع برخی از سوء تفاهم ها شد.

در این مراسم دو خواننده پاپ شهرستان نیز با اجراهای متفاوت خود باعث تغییر حال و هوای حضار شدند یکی با ترانه معنوی خود با موضوع امام زمان (عج) و دیگری با خواندن 2 ترانه با محتوای عشق باعث تغییر جو حاکم بر سالن شدند.

در ساعات انتهایی برنامه از برخی معلمان نمون ، پیشکسوتان ، دکترهای فرهنگی و خبرنگاران شهرستان با اهدای هدایای تقدیر و تشکر شد ، برخی با کارت هدیه 200 هزار ریالی ، برخی 100 هزار ریالی و برخی با پتو ، همراه با لوح سپاس که بصورت شکیل قالب بندی شده بود تکریم شدند.

به انتهای مراسم که نزدیک می شدیم شاهد خالی شدن صندلی های سالن بودیم و بر روی بعضی صندلی ها بسته های غذایی پر و در بر روی بعضی از صندلی ها بسته های خالی مشاهده می شد و در جایی دیگر از مجتمع شاهد این بودیم که برخی 3 بسته غذایی خورده اند و فقط 3 کلوچه آن را در بسته ای بر روی کیف خود قرار داده بودند.

درمجموع همایش زیبایی بود جای همه خالی.

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار