سرویس فرهنگی:

ای کاش عطار و حافظ و سعدی هم مراوه تپه ای بودند !

1403-08-01 03:08:32
0
12

سرویس فرهنگی: شهرستان محروم مراوه تپه ،‌جمعه 19 اردیبهشت ،میزبانی مهربان برای میهمانان سالگرد تولد شاعر شهیر ترکمن می می باشد.

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از اترک، به راستی اگر مختومقلی فراغی این شاعر شهیر ترکمن در مراوه تپه آرام نمی گرفت ،‌شاید نامی هم امروزه از مراوه تپه برده نمی شد .

شهرستان مرزی مراوه تپه شرقی ترین شهرستان استان گلستان است که با نزدیک ترین شهرستان ، حدود 90 کیلومتر فاصله دارد و اگر کسی بخواهد به مراوه تپه سفر کند ،‌حتما باید باک بنزینش پر باشد ، چرا که در این فاصله ی 90 کیلومتری ،‌فقط یک پمپ بنزین در فاصله 85 کیلومتری از مراوه تپه قرار دارد.

پمپ بنزین قره گل یکی از زیرساختهایی است که مدتهاست کار آماده سازی آن پایان یافته و فقط مشکل فنی در مخابرات آن باقی مانده است که امیدواریم با همت مسئولین مخابرات در شهرستان و استان تا قبل از روز برگزاری سالگرد تولد شاعر شهیر ترکمن ، بهره برداری شود زیرا از جایگاه هم سی ان جی در مراوه تپه خبری نیست.

شهر مراوه تپه دو سالی است که از نعمت گاز بهره مند شده ولی روستاهای آن هنوز گاز ندارند و خدمات مخابرات نیز در این شهرستان اگر چه وجود دارد ولی اینترنت پرسرعت در بیشتر نقاط آن قابل دریافت نیست و این هم به دلیل عدم وجود فیبر نوری می باشد.

هنوز جاده ی اصلی آن استاندارد نیست ،‌به خصوص از مراوه تا بالای گردنه ی چناران و جاده های روستایی آن نیز هم خیلی قدیمی شده اند و هم مستهلک .

شهرک صنعتی که تنها نماد صنعتی شدن این شهرستان می باشد ،‌تنها چند انبار ذخیره ی محصولات کشاورزی دارد و یک سالی هم است که یک کارخانه ی آرد نیز به آن اضافه شده است.

سه بانک ،‌دو پست بانک و یک باجه ی بانک و دیگر هیچ...

ای کاش عطار و حافظ و سعدی هم در این شهر به خاک سپرده می شدند! شاید مراوه تپه رشد و توسعه اش بهتر از این زمان می شد.

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار