سرویس حوادث:

فرماندار مراوه تپه نسبت به هجوم ملخ ها به شهر ، هشدار داد

1403-08-01 03:08:46
0
9

سرویس حوادث: فرماندار شهرستان مرزی مراوه تپه گفت: توده های عظیم ملخ مراکشی با از بین بردن نباتات علوفه ای مراتع و چراگاه ها، اکنون به حاشیه شهر رسیده اند و تا چهار روز دیگر وارد این شهر می شوند.

 

ˈاسماعیل تاجیˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مبارزه مؤثر با این آفت که در گروه های میلیونی بهراه می افتد با امکانات منطقه ای مقدور نیست و ضرورت دارد مسئولان استانی و ملی در این باره اقدام کنند.

فرماندار مراوه تپه گفت: روستاییان این شهرستان از مدت ها پیش تراکتورهای خود را به ادوات سمپاشی تجهیز کرده اند و به صورت داوطلبانه با گروه های فنی مبارزه با ملخ مراکشی جهاد کشاورزی همکاری می کنند.

وی تصریح کرد: امسال به خاطر کاهش بارندگی های موسمی، فقر مراتع و چراگاه ها، زمینه طغیان ملخ مراکشی فراهم شده است که با نیروها و امکانات محلی امکان مقابله قاطع با این آفت وجود ندارد و نیاز به مبارزه و اقدامات ملی است.

فرماندار مراوه تپه ادامه داد: کار مبارزه با این آفت در مناطق کوهستانی و صعب العبور به خاطر غیرممکن بودن انتقال ادوات سمپاشی بسیار مشکل است و لذا سمپاشی هوایی اجتناب ناپذیر است.

تاجی با بیان این که فقط چهار روز وقت مفید برای مبارزه با ملخ در نوار مرزی مراوه تپه فرصت وجود دارد، تأکید کرد: اگر ملخ های موجود در منطقه به سن پرواز برسند دیگر امکان مبارزه نیز وجود نخواهد داشت.

فرماندار مراوه تپه هم چنین گفت: ملخ های مراکشی در مرحله پرواز به مزارع و باغات روستاییان منطقه حمله ور شده و به تغذیه می پردازند.

وی گفت: ملخ ها پیش از این علفزارهای مراتع و چراگاه ها را قبل از سن پرواز از بین برده و خشک کرده اند.

شهرستان مرزی مراوه تپه با 54 هزار نفر جمعیت، دارای یک شهر و 120 روستا، در یک صد کیلومتری شمال شرقی کلاله، 250 کیلومتری گرگان و منتهی الیه شرق استان گلستان قرار دارد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار