سرویس ورزشی:

در اداره ورزش و جوانان گمیشان چه می گذرد ؟

1403-08-01 11:08:34
0
27

سرویس ورزشی : در کنار هیات فوتبال شهرستان گمیشان، در سیمین شهر هیات فوتبال دیگری موازی با هیات شهرستان تشکیل شده است، این هیات برای خود مهر و امضای مجزا، شماره حساب بانکی جداگانه داشته و جالبتر اینکه یکی از سالن های ورزشی به این هیات واگذار شده است.


به گزارش کلاله خبر، بر اساس قوانین فدراسیون های ورزشی، هیات ورزشی یکی از ارکان فدراسیون می باشد که فعالیت های مربوط به یک رشته ورزشی را در سطح استان مورد نظارت قرار داده و اداره می کند.

هیات های ورزشی استان در سطح استان تشکیل می شوند و در هر یک از شهرستان های استان بنا به نیاز، هیات ورزشی شهرستان تشکیل می شود. سایر کمیته ها و هیات ها در شهرها و روستاهای هر شهرستان باید زیر نظر هیات ورزشی شهرستان  فعالیت کنند.

 هیات فوتبال شهرستان گمیشان چند سالی است که به صورت منسجم و اصولی با برگزاری لیگ های فوتبال، فوتسال، جام رمضان و برگزاری کلاس های آموزش فوتبال و... در سطح شهرستان فعالیت می کند.

اما در کنار هیات فوتبال شهرستان، در سیمین شهر هیات فوتبال دیگری موازی با هیات شهرستان تشکیل شده است، این هیات برای خود مهر و امضای مجزا، شماره حساب بانکی جداگانه داشته و جالبتر اینکه یکی از سالن های ورزشی به این هیات واگذار شده است و اعضای این هیات مستقیماً با مسئولین اداره ورزش و جوانان در ارتباط بوده و زیر نظر هیات شهرستان فعالیت نمی کنند.

طبق گفته های رئیس هیات فوتبال شهرستان گمیشان، هیات مذکور مسقل بوده هیچ گونه فعالیت فوتبالی نداشته و یا گزارشی از عملکرد ورزشی یا مالی خود در رابطه با سالن واگذار شده برای هیات شهرستان ارائه نمی دهد و با وجود پیگیری و اعتراض هایی که به اداره ورزش داشتیم نتیجه ای نگرفتیم.

آیا اماکن ورزشی شهر ملک شخصی اداره ورزش و جوانان است

اما نکته دیگر اینکه سالن ورزشی حجاب گمیشان در قسمت ورودی دارای یک سالن کوچک در طبقه دوم می باشد. این قسمت از سالن با هماهنگی یکی از کارکنان و رئیس اداره ورزش و جوانان گمیشان تبدیل به سالن بیلیارد گردید و چند وقتی به فعالیت خود ادامه داد.

از آنجایی که این سالن به بخش خصوصی(هیات ورزش های روستایی و عشایری) واگذار شده بود، این بخش خصوصی از مسئولین بیلیارد مبلغی را به عنوان اجاره سالن درخواست کرده است، اما مسئولین اداره ورزش و جوانان با این تصور که اماکن ورزشی شهر، ملک شخصی آنها است حاضر به پرداخت اجاره ساختمان نشدند.

در ادامه این کش و قوس ، دو طرف در نهایت به این نتیجه رسیدند که این بخش از سالن ورزشی پلمپ شود تا هیچ کدام از آنها استفاده نکنند. شیوه مدیریت در این اداره و طرز فکر این آقایان مصداق واقعی این سخن است که می گوید "دیگی که برای من نجوشد، کله سگ در آن بجوشد"

چگونه است که برخی مدیران راضی می شوند سالن ورزشی که با هزینه های بسیار زیاد بیت المال در مناطق محرومی مانند گمیشان ساخته شده  تا مردم از آن استفاده کنند، فقط به دلیل اینکه مطابق میل و به نفع آنها اداره نمی شود بدون استفاده بماند؟

نکته مهم دیگر در رابطه با این سالن بیلیارد این است که، آیا سهم مردم گمیشان از ورزش، میزهای بیلیارد چند میلیون تومانی است که اکنون بدون استفاده افتاده اند؟ در حالی که هیات های ورزشی فعال این شهرستان مانند هیات فوتبال و والیبال به دنبال مبلغ اندکی پول کاسه چه کنم به دست گرفته اند و به دنبال خیرین راه افتاده اند، اداره ورزش اعلام می کند که هیچ پولی برای حمایت از این هیات های ورزشی ندارد.

حال چگونه و با کدام  بودجه اداره ورزش می تواند میز های بیلیارد چند میلیونی بخرد؟ / کارمند نیوز

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار