بخشش دو محکوم به اعدام پای چوبه دار در گرگان

1403-08-01 11:08:20
0
51

سرویس اجتماعی : قاتل (و – ر) اهل کردکوی در سال ۸۳ مرتکب قتل مرحوم (م – ح) اهل کردکوی شد و تاکنون در بازداشت و تحمل حبس بسر برده که صبح امروز یکشنبه 93/02/07 با اعطای گذشت احدی از شکات (پدر مقتول) موقتا از طناب دار نجات پیدا کرده است.

 

به گزارش کلاله خبر، در روزهای اخیر برخی از خانواده های مقتولین با بخشش متهمین در پای چوبه دار، مرام بخشش و عفو را برای دیگران تبدیل به الگو کردند؛ جدیدترین این نمونه صبح امروز در کردکوی اتفاق افتاده است.

حمیدرضا پوریانی مدیر زندان گرگان دقایقی پیش در گفتگو با رادکانا ، گفت: صبح امروز پدر مرحوم (م – ح) در حالی که طناب دار به گردن متهم به قتل پسرش آویخته شده بود، اعلام گذشت کرد.

پوریانی ادامه داد: صبح امروز پدر مقتول مرحوم (م – ح) فقط اعلام رضایت کرده و رضایت مادر محترمه اش باقی است و چون گذشت بصورت کامل انجام نشده و رضایت بصورت کامل محقق نشده است، نامبرده از طناب دار و اجرای قصاص رهایی پیدا کرده و سایر مجازات ها برای اجرای جنبه عمومی مجازات حتی در صورت اعطای رضایت احد دیگری از شکات در آینده باقی می باشد.

مدیر زندان گرگان خاطرنشان کرد: عمل خداپسندانه ای که صورت گرفته ثمره تلاش های آیت الله شاهرودی نماینده مردم شریف گلستان در مجلس خبرگان رهبری در دیدار با خانواده مقتول و نیز مراجعات مکرر غلامحسین مسگر رئیس اندرزگاه زندان گرگان و نیز روحانیون و مددکاران شاغل در زندان، آقایان رضایی، حسینی، یوسفیان، ویزواری و سایر همکاران ایشان بود.

وی در خاتمه ابراز داشت: امیدواریم این عفو و بخشش و رحمت موجبات بازدارندگی جرم در جامعه و شهروندان محترم کردکوی را فراهم آورد و افراد بدانند در صورتی که مرتکب خطا و اشتباهی شوند همیشه مشمول عفو و گذشت شاکیان نخواهند شد بلکه در مواردی امکان دارد شکات اقدام به قصاص نفس کنند، پس مواظب سکنات و حرکات خود در جامعه باشند.

لازم بذکر است (و – ر) اهل کردکوی در سال ۸۳ مرتکب قتل مرحوم (م – ح) اهل کردکوی شد و تاکنون در بازداشت و تحمل حبس بسر برده که صبح امروز یکشنبه 93/02/07 با اعطای گذشت احدی از شکات (پدر مقتول) موقتا از طناب دار نجات پیدا کرده است.

امیدواریم در آینده ای نزدیک زمینه اعطای مادر محترمه مقتول نیز فراهم آید.

گفتنی است ، در تاریخ صبح روز چهارشنبه هفته گذشته خانواده مرحوم مقتول (ا – م ) در حالی که طناب دار به گردن متهم به قتل پسرشان آویخته شده بود، کاملا اعلام عفو، گذشت و بخشش کردند.

مسگری رئیس اندرزگاه زندان گرگان در این خصوص گفت: آقای (ی – ا) محکوم دیگری است که با عفو و بخشش خانواده مقتول از طناب دار رهایی یافت .

وی افزود: این عفو و بخشش با تأثیرپذیری از برنامه فوتبالی ۹۰ صورت گرفت که بنده این فیلم پخشش قاتل جوان فوتبالیست شهرستان نور استان مازندران را به خانواده مقتول کردکویی نشان دادم و آنان طعم خوش بخشش و گذشت را چشیدند و از قاتل جوان خود گذشتند.

وی در خاتمه یادآور شد: زندانی حدود ۵ سال در زندان است و نیز تا پایان دوران محکومیت عمومی جرم و تحمل جنبه عمومی باید در زندان بسر ببرد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار