فرماندار کلاله:

کلاله اشتغال پایین و نرخ بالای بیکاری دارد

1403-08-01 09:08:42
0
11

سرویس اجتماعی: فرماندار شهرستان کلاله گفت: کلاله شهرستانی با درصد اشتغال پایین و نرخ بالای بیکاری در استان است.

 

به گزارش کلاله خبر،محمدتقی قزل‏سفلی ظهر دیروز در جمع مدیران ادارات شهرستان کلاله، با اشاره به موضوع نامگذاری سال جاری بنام سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» توسط مقام معظم رهبری و تاکید بر اجرای منویات معظم‏له، تقارن ماه اول سال با ایام شهادت و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) را باعث برکت این سال معرفی کرد.

وی به اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‏ها، مطابق برنامه، اشاره کرد و ضمن تاکید بر تمام دست‏اندرکاران مرتبط با موضوع هدفمندی یارانه‏های برای اجرای صحیح و به موقع آن، از عملکرد مثبت و به روز این شهرستان و حمایت مردم از اهداف و آرمان‏های نظام، تقدیر و تشکر کرد.

قزل‏سفلی با اشاره به موضوعات مهمی چون پروژه‏های نیمه‏تمام عمرانی شهرستان، پایین بودن درصد اشتغال و بالا بودن درصد بیکاری، موفقیت دانش‏آموزان شهرستان در قبولی در دانشگاه‏ها و موسسات آموزش عالی، موفقیت در کشاورزی و قطب کشاورزی بودن در سطح استان و آسیب‏ها و چالش‏های فراروی کشاورزی شهرستان و لزوم مکانیزه کردن و توجه ویژه به آبیاری‏های نوین تاکید کرد.

وی موضوع صنعت و نواحی صنعتی شهرستان که نیازمند توجه ویژه، اعم از زیرساخت‏ها و... است به موضوع گردشگری و توریسم با توجه به جاذبه‏های گردشگری شهرستان همچون بقعه متبرکه «امامزاده عبدالله» بقعه متبرکه «خالد نبی»، منطقه تفریحی جنگلی «آق‏سو» و «چشمه زاو» و «دیوار تاریخی گرگان»، موضوع برقراری مجدد پروازهای فرودگاه کلاله به مقصد زاهدان و مشهد که زیرساخت‏های آن تامین و احداث شده و حتی دوبار خط پروازی آن راه افتاد اما پروازها مجددا متوقف شد، موضوع ارتباط راه ریلی و اتصال خط ریلی گلستان به خراسان‏شمالی، را از دغدغه‏ها و موضوعات مورد مطالبه مردم شهرستان برشمرد.

فرماندار شهرستان کلاله ضمن تقدیر و تشکر از اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان، موارد مدیریتی و اداری را در حوزه‏هایی چون « تکریم ارباب رجوع» پاسخگویی به موقع و دقیق به مکاتبات اداری»، « احترام متقابل کارشناسان ادارات با یکدیگر و با کارمندان فرمانداری»، «آمادگی کامل ادارات برای برگزاری کمیته برنامه‏ریزی شهرستان» تاکید کرد.

شوراها نشات گرفته از قرآن است

در ادامه جلسه، امام جمعه اهل سنت شهر کلاله، شوراها را نشات گرفته از قرآن دانست و با اشاره به آیات قرآن، برگزاری شوراها با هدف حل مشکلات مردم را کاری نیک و پسندیده معرفی کرد و شورای اداری شهرستان را از نمونه‏های بارز این شوراها بر شمرد.

مقام معظم رهبری بی‏نظیرترین مدیر و رهبر جامعه جهانی است

الحاج آخوند محمد احمدی با اشاره به مدیریت مدبرانه و عالمانه مقام معظم رهبری، ایشان را بعد از امام (ره) بی‏نظیرترین مدیر و رهبر جامعه جهانی عنوان کرد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار