سرویس اجتماعی:

تجمع اعتراضی متقاضیان مسکن مهر مروارید بندرترکمن + عکس

1403-08-01 09:08:49
0
19

سرویس اجتماعی: ساخت پروژه مسکن مهر مروارید بندرترکمن از سال 1389 به تعداد 360 واحد شروع شد که در این رابطه بنیاد مسکن استان به عنوان پیمانکار عملیات اجرایی این پروژه را در دست اجرا دارد.

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از عدالت خواهان گلستان، برای احداث این پروژه به ازای هر واحد مسکونی مبلغ 250 میلیون ریال تهسیلات بانکی و 45 میلیون ریال نیز بعنوان سهم آورده از اعضاء اخذ گردید که ظاهرا همه ی اعضا در تاریخ مقرر سهم آورده خود را پرداخت نمودند . و حال هم از مسئولین امر انتظار دارند تا آنها هم به وعده خود در قبال تحویل مسکن به متقاضیان عمل نمایند .

طبق اظهارات متقاضیان مسکن مهر ، چندین ماه از تحویل پروژه می گذرد و هنوز به متقاضیان واگذار نشده است و بنیاد مسکن مشغول تکمیل واحدهای مسکونی و محوطه سازی میباشد این در حالی هست که چندین ماه پروژه بلاتکلیف و با عوامل اجرایی بسیار محدودیی نیمه فعال می باشد.

به عنوان مثال محموطه سازی آن که قرار بود یکی دو ماه قبل به پایان برسد همچنان در مرحله جدول گذاری متوقف  و یا بسیار کند پیش می رود .   با این حال متقاضیان تا کی میتوانند صاحب خانه شوند؟  آیا مردم باید قربانی مشکلات موجود بین شهرسازی و بنیاد مسکن استان شوند ؟

درهمین راستا اکثر متقاضیان  روز پنجشنبه گذشته در مقابل پروژه مذکور  تحصن کرده بودند که به دلیل همزمان شدن این تحصن  با جلسه شورای اداری، کسی از مسئولین نتوانستند در محل حضور پیدا کنند.. ولی از آنجایی که قاسم میار دادستان بندرترکمن به  دادستان مردمی و مردمداری ، و عدالت محور حسن شهرت دارند، متقاضیان تنها راه پیشرو را انتخاب  3 نفر بعنوان نماینده دانستند ، تا در خصوص  مطالبات خود ، با دادستان این شهرستان دیدار و گفتگو نمایند ، در پی این تصمیم متقاضیان به تحصن خود پایان دادند.

شنیده ها حاکیست : بمنظور رسیدگی به مشکلات پیشروی متقاضیان ، جلسه ایی در روز دوشنبه آینده در فرمانداری بندرترکمن تشکیل خواهد شد 

ناگفته نماند که اکثر متقاضیان مسکن مهر بندرترکمن از طبقه محروم و مستضعف جامعه  هستند و امام خمینی (ره) در رابطه با خانه دار شدن این قشر محروم جامعه فرمودند : "مشکل زمین باید حل شود و همه بندگان محروم خدا باید از این موهبت الهی استفاده کنند. همه محرومان باید خانه داشته باشند. هیچ کسی در هیچ گوشه مملکت نباید از داشتن خانه محروم باشد. بر دولت اسلامی است که برای این مسئله مهم چاره‌ای بیندیشد."

حمایت از مستضعفان و محرومین جامعه و تحقق یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی بود که رهبر کبیر انقلاب بر آن تاکید داشتند که یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان نخواهیم داد.

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار