پایگاه امداد زمینی در شهرستان کلاله در حال احداث است

1403-07-27 08:07:27
0
65

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در شهرستانهای گالیکش و کلاله یک پایگاه امدادو نجات زمینی در حال احداث است.


به گزارش کلاله خبر، حمید سلامتی عصر چهارشنبه در جمع مسئولان استان با اشاره به دومین پایگاه اطفای حریق کشور در گرگان افزود: این پایگاه به همت استانداری و سازمان جنگل ها و مراتع  و بعد از آتش سوزی سال 89 اقدام شد که با مساحتی بالغ بر  14 هزار متر مربع   در موقعیت بسیار مناسب جغرافیایی استان در محور ناهار خوران  قرار گرفته است که البته ما از سال 90 شروع به تکمیل و تجهیزاین پایگاه اقدام کردیم.

وی بیان داشت: ما در این پایگاه 7 هزار مربع  احداث بنا داشتیم که در غالب آسایشگاه برای سربازان  و همچنین آنگارد ( انبار ماشین آلات) و انبار برای تجهیزات اطفاع حریق  آماده کرده ایم.

وی عنوان کرد: تا به الان بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان در این پایگاه هزینه شده است و در طرح توسعه آن هزار متر مربع بنا نیز در حال ساخت است و در حاضر فونداسیون آن ریخته شده است که با حمایت سازمان جنگل ها و مراتع کشور و استانداری بتوانیم تا پایان سال 92 این بنا کامل کنیم.
 
سلامتی اظهار داشت: تمام امکاناتی که برای اطفای حریق  در عرصه های جنگلی ضرورت دارد را در این پایگاه آورده ایم که از جمله چهار خودرو پیکاپ اطفای حریق  و خودرو پیکاپ اعزام نیرو و همچنین در حال خریداری موتورهای مجهز به وسایل  اطفاع حریق هستیم.
 
وی با اشاره به موانع و مشکلات در این زمینه بیان نمود: کمبود اعتبارات در حوزه های منابع طبیعی مسلما یکی از موانع اصلی ما در این زمینه است  که این موضوع با حمایت  استاندار و همچنین مسئولین کشوری برطرف خواهد شد./مهر


نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار