سرویس اجتماعی:

آیا حوادث سریالی محور گنبد به داشلی برون متوقف خواهد شد؟!

1403-08-01 09:08:39
0
8

سرویس اجتماعی: حوادث محور گنبد کاووس – داشلی برون همچنان ادامه دارد و این محور به یکی از پر حادثه ترین محورهای استان تبدیل شده است .

 

به گزارش کلاله خبربه نقل از قابوس نامه،محور گنبد – داشلی برون همچنان حادثه می آفریند و این امر در پی بی توجهی مسئولین مربوطه ادامه دارد . در سال گذشته شاهد حوادث متعددی در محور گنبد ـ داشلی برون بودیم که دغدغۀ زیادی را در میان همشهریان و رسانه های شهر و استان ایجاد کرده بود .

باز هم متذکر می شویم که هرچند افزایش انعکاس و بازتاب این اخبار در رسانه ها ، خود در گذر زمان آسیب های روانی مختلفی دراجتماع به همراه خواهد داشت و برخی این عمل رسانه ها را فقط تشویش اذهان عمومی تلقی می کنند اما رسالت رسانه مهم تر از تشنج آفرینی است و قدر مسلم هدف هشدار جدی در خصوص این منطقه حادثه خیز و چاره اندیشی و حرکت در مسیری است که منتج به نتیجه شود .

اصغر نودهی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گنبد در گفتگو با خبرنگار قابوس نامه ، اذعان کرد : از ابتدای سال جاری در محور گنبد – داشلی برون شاهد ۴ حادثه بودیم که ۳ مورد از آن تصادف جاده ای بوده است . در این تصادفات ۲ مورد فوت و ۴ مورد مصدومیت داشته ایم که مصدومان به بیمارستان ارجاع داده شده اند .

وی افزود : احداث پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر تاثیر خوبی در کاهش آمار فوتی و مصدومان منتقل شده به بیمارستانی داشته است . آمار ما نشان میدهد که در سال ۹۲ اکثر تصادفات در حوالی پایگاه هلال احمر بوده که این نشان میدهد مکان انتخاب شده برای احداث پایگاه مناسب بوده است .

رئیس جمعیت هلا احمر گنبد کاووس یاد آور شد : از تاریخ ۹۲/۵/۲۸ الی ۹۲/۱۲/۲۷ تعداد ۲۹ مورد حادثه در این منطقه رخ داده که ۲۴ مورد آن تصادف در محور گنبد – داشلی برون بوده است . مجموع افراد درگیر در حوادث جاده این محور ۶۱ مورد بوده که سهم پایگاه هلال احمر ۲۳ نفر است . از این ۲۳ نفر حادثه دیده ، ۶ نفر از آنها منجر به فوت افراد شده است .

نودهی ادامه داد : افزایش آمار حوادث در سال جدید زنگ خطری برای مسئولین است . در بحث حوادث جاده ای اورژانس مسئولیت دارد و میتواند یک پایگاه امداد و نجات در این محور احداث کند .

وی در پایان گفت : بنا به گفته کارشناسان راه و ترابری و پلیس راه در تصادفات جاده ای ۳ عامل انسان ، خودرو و جاده تاثیر دارند . به نظر بنده خطای انسانی عامل اصلی تصادف در این محور می باشد .  این امر با آموزش و فرهنگ سازی مناسب تا حد زیادی رفع می شود . اگر بخشداری و دیگردستگاه های مسئولین به بحث آموزش بها دهند ، جمعیت هلال احمر گنبد کاووس آمادگی لازم برای فرهنگ سازی و آموزش در این زمینه را دارد .

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار