سرویس سیاسی:

جیش الظلم مغلوب قدرت بلامنازع جمهوری اسلامی شده نه مولوی عبدالحمید !!

1403-07-03 07:07:24
0
43

سرویس سیاسی: موج درخواست های برخی گروههای خاص داخلی و دخالت مولوی عبدالحمید برای آزادی مرزبانان نشان می دهد که نفرات جیش الظلم زیاد هم از لحاظ جغرافیایی و فکری از برخی سران منطقه سیستان و بلوچستان دور نیستند و به قولی شناختی نسبی از همدیگر دارند که همین شناخت باعث آزادی مرزبانان شد.

 

کلاله خبر، گروگانگیری 5 سرباز ایرانی در جکیگور سیستان و بلوچستان  و سپس آزادسازی 4 مرزبان  واکنش های مختلفی در محافل رسانه ای دنیا برانگیخته اما نکته قابل تامل دخالت تاثیر گذار مولوی عبدالحمید از روحانیون اهل سنت منطقه سیستان و بلوچستان است که خیلی ها این روزها تلاش دارند تا این پیروزی بزرگ را مرهون وی بدانند.

اما چرا گروه جیش الظلم با نظر مولوی عبدالحمید برای آزادی گروگانها به تفاهم رسیده و چرا اینقدر دیر به این فکر افتاده و اصولا اینکه مولوی عبدالحمید چه ارتباط فکری و عاطفی با گروه جیش الظلم می تواند داشته باشد که بخاطر این پیوند بخواهد مرزبانان ایرانی را آزاد کند.

اصولا وقتی یک سازمان نظامی با حاکمیت مرکزی دچار تناقض و سپس جنگ مسلحانه می شود به این راحتی با چنین مسائلی کنار نمی آید(نمونه اش سازمان مجاهدین خلق) اما گروهک جیش الظلم وقتی با عدم پاسخ مناسب از دولت مرکزی ایران مواجه شد و از طرفی حفاظت از مرزهای شرقی به رشیدترین نیروها داده شد که در کسری از ثانیه حیات و ممات آنها را در دست داشت، چاره ای نداشت که گروگانها را آزاد کند .

اما این گروه خواست تا از این رهگذر استفاده حداقلی بکند لذا با این ادعا که بخاطر مولوی عبدالحمید گروگانها را آزاد کرده خواسته که وزن این روحانی اهل سنت سیستان و بلوچستان را در معادلات سیاسی منطقه بالا ببرد تا حد اقل در جریانات بعدی نیز از کنار آن به حاشیه امنی برسد.

نکته قابل تامل اینست که بعد از پیروزی دولت تدبیرو امید و روی کار آمدن افرادی در بدنه دولت که نظراتی مبنی بر ارتباط با غرب دارند ، امیدهایی در غرب برای امتیاز گیری از ایران روشن شد که از این فرصت بدست آمده برای فشار بیشتر استفاده کنند.

مسائل هسته ای ایران که هیچ سندی مبنی بر تخلف و غیر قانونی بودن آن وجود ندارد باعث شد پای افرادی به کشور ما باز شود که تا دیروز جرات ورود به کشور ما را نداشتند اما به محض ورود به کشور سر از فتنه گران در آوردند و گستاخانه قطعنامه هایی علیه کشور ما صادر کردند که جز باج خواهی چیز دیگری نمی توان بر آن نام نهاد.

از طرفی این جریان خزنده با استفاده از پتانسیل اقوام برای فشار به حاکمیت استفاده می کند که بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد فشارهای سیاسی برای سهم خواهی اقوام در مناطق مختلف کشور هستیم که در منطقه سیستان و بلوچستان عده ای تحت عنوان جیش الظلم با استفاده از سلاح و گروگانگیری از سربازان و مرزبانان ایرانی خواستند از کشور باج بگیرند.

آنها مدعی بودند که بایستی دولت در قبال خواسته آنها اقدام به آزادی اسرایشان بکند و در عوض آنها نیز مرزبانان را آزاد می کنند ، اما موج درخواست های داخلی و دخالت مولوی عبدالحمید برای آزادی این مرزبانان نشان می دهد که نفرات جیش الظلم زیاد هم از لحاظ جغرافیایی و فکری از برخی سران منطقه سیستان و بلوچستان دور نیستند و به قولی شناختی نسبی از همدیگر دارند که همین شناخت بود که باعث آزادی مرزبانان شد.

اما جمهوری اسلامی نشان داد در این 35 سال هیچگاه در مقابل زیاده خواهی ها و باج خواهی تحت هر عنوانی سر تعظیم فرود نیاورده و اگر در مواقعی فروتنی و تواضع بخرج داده نرمش قعهرمانانه ایست که در مرام رهبری فرزانه انقلاب است وگرنه دفع اشرار کار سختی نمی تواند باشد اما سنت استمهال شاید به برخی افراد این امکان را بدهد که از راه اشتباه خود بازگردند و بیخود و بی جهت اسلحه به سمت جوانان بی گناه مردم نکشند.

امروز قدرت ایران اسلامی در همه زمینه ها به حدی است که اربابان تروریستها جرات تجاوز به حریم جمهوری اسلامی را ندارند چه بخواهد به اینکه چهار تا تکفیری بخواهند با عناوینی چون داعش ، جیش الظلم ، النصره و جهاد نکاح و... از ایران درخواست باج کنند .

نکته آخر اینکه جریان تکفیری و جیش الظلم مغلوب قدرت فوق العاده جمهوری اسلامی شده نه امثال مولوی عبدالحمید و سابقه فعالیتهای اطلاعاتی در مورد دستگیری ریگی و عمال تکفیری نشان می دهد که هیچ فردی نمی تواند از از این قدرت فرار کند و جیش الظلم نیز با علم به این موضوع در مقابل قدرت بلامنازع نظام سر تعظیم فرود آورد./گلستان ما

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار