سرویس حوادث:

تلخ ترین خاطرات شهروندان کلاله در سال 92 ،از نگاه کلاله خبر

1403-06-30 10:06:46
0
61

سرویس حوادث: نشست بلوک های مسکن مهرشهرستان کلاله،آتش زدن قهرمان کیک بوکسینگ آسیا و تعطیلی پیاپی فرودگاه کلاله از جمله تلخ ترین خاطرات سال 92 شهرستان کلاله بود.

 

کلاله خبر،به برخی از تلخ ترین خاطرات شهرستان کلاله در سال 92 می پردازیم.


سوزاندن قهرمان کیک بوکسینگ آسیا در حوزه کلاله

بامداد یکی از 5 شنبه های تیرماه سال 92 در جاده روستای حاج علی اسلامی شهرستان کلاله یک جوان 20 ساله پس از قتل به آتش کشیده شد.

 به گزارش کلاله خبر،حسین ابراهیمی بیست ساله فرزند رئیس اداره آبفای شهرستان کلاله،بامداد پنجشنبه در حالی که دستانش را از پشت بسته بودند در آتش اتومبیل خود سوخت.

این جوان بیست ساله متاهل و کارمند اداره آبفای شهرستان گنبد بود که بامداد روز پنجشنبه هدف سوء قصد قاتل یا قاتلین قرار گرفت و بصورت ناجوانمردانه با دست های بسته به همراه خودروی خود سوخت.وی قهرمان فری کیک بوکسینگ آسیایی و ساکن گنبد بود و سمند سوخته و جنازه وی در جاده حاج علی اسلامی واقع در 5 کیلومتری کلاله یافت شد.

یونسی دادستان شهرستان کلاله با تایید این خبرگفت: تحقیقات برای شناسایی متهم یا متهمین در حال انجام می باشد.

نشست مسکن مهر کلاله و آوارگی مجدد مستاجرنشینان


ازجمله پروژه های مهم دولت دهم،ساخت مسکن برای مستاجرنشینان بود واین پروژه عظیم همانند سایر نقاط کشور در شهرستان کلاله نیزاجرا شد و بعد از مدتها منازل به اصطلاح 99 ساله تحویل متقاضیان شد.

اماچندی نگذشت که صدای ستون فقرات این بلوک ها به گوش رسید وکمرخم کرد،صدایی که هرگز از خاطر مسکن نشینان خارج نخواهد شد،کمرخم کردن بلوک ها مسبب کمرخم کردن مسکن مهرنشینان شد و تمام امیدهای این افراد به باد فنا رفت.

پس ازمدتی شاهد نشست برخی از بلوک های مسکن مهر بودیم که درحال حاظر تعداد این بلوک ها نزدیک به بیش از11 بلوک رسیده است واین چنین مشکلی بیش از 80 خانوار را آواره می کند.

درپی ایجاد چنین مشکل بزرگی برخی از مهندسین علت نشست این پروژه عظیم را قرار گرفتن این بلوک ها بر روی خاک لسی دانستند که براثر رطوبت از هم می پاشد.

خاک لسی چیست؟

لس ماده اي است كه بر اثر باد جابجا و نهشته شده باشد و ذره هاي آن اغلب در اندازة سيلت هستند . بطور كلي 70-90 درصد مواد تشكيل دهندة رسوبات لسي را مواد سيلتي تشكيل مي دهد ولي در اثر هوازدگي و تجزيه و تخريب شيميايي مي تواند درصد مواد رسي آن به بيش از 30 درصد نيز برسد . سطح وسيعي از لسها عمدتاٌ به فرم تپه ماهورها هستند.

وبرخی از مهندسین نیز گفته اند که قبل از هر اقدامی باید خاک این منطقه شمع کوبی می شد تا چنین حادثه ای رخ نمی داد.

مديركل راه و شهرسازي استان گلستان:

مسببین مشکلات سایت مسکن مهر کلاله باید بازخواست شوند

علي بخش رستمي بعد از ظهر چهارشنبه در شوراي هماهنگي مديريت بحران استان گفت:در سايت مسكن مهر كلاله اتفاقات ناخوشايندي رخ داده است كه مسببين آن بايد مورد بازخواست قرار بگيرند.

وي با اشاره به مشكلاتي كه در سايت مسكن مهر كلاله اتفاق افتاد گفت: در سايت مسكن مهر كلاله اتفاقات ناخوشايندي رخ داده است كه مسببين آن بايد مورد بازخواست قرار بگيرند.

 رستمي ادامه داد: براي حل اين مشكل يا بايد اين شش بلوك به طور كامل تخليه شوند و يا بايد بازسازي انجام شود كه صاحبان اين املاك حاضر به تخليه آن نيستند.

 

 وي ياداور شد: پيگيري ها براي حل اين مشكل در حال انجام است و منتظريم تا براي مشاور تامين اعتبار شود تا بررسي شود كه چرا و چگونه اين اتفاق رخ داده است و چه اقداماتي بايد انجام شود.

 

 رستمي تصريح كرد: اقدامات لازم به طور جدي در حال انجام است و مطالعات لازم براي كشف دليل اين اتفاقات بايد به صورت عميق و كامل انجام شود تا مشخص شود كه اين ساختمان ها فرو خواهد ريخت و يا با بازسازي قابل ترميم است.

این خبری بود که در بسیاری از سایت های استان گلستان منتشر شد ولی ازآن مدت 6 ماه می گذرد و هنوز از سوی هیچ یک از مسئولین مسببین این مهم معرفی نشده اند!.

چندی پیش هم شاهد صدور حکم تخلیه بلوک های آسیب دیده بودیم که گزارش آن بصورت کامل دراین سایت منتشر شد.


تعطیلی پی درپی فرودگاه کلاله

ازجمله خاطرات دیگری که موجب رنجش خاطرشهروندان کلاله در سال 92 شد،تعطیلی پی درپی فرودگاه کلاله بود.

این فرودگاه از سال 91 کارخود را شروع کرد و پس از تعطیلی بیش از 6 ماه بالاخره در اوایل سال 92 این فرودگاه مجددا شروع به کار کرد.

اما دیری نگذشت که به بهانه عدم استقبال مردم از پروازهای فرودگاه کلاله،پروازهای این فرودگاه متوقف شد و از این موضوع بیش از 8 ماه می گذرد و برای از سرگیری این پروازها وعده هایی توخالی داده می شود.

باید یادآورشویم که اگرپروازهای این فرودگاه با استقبال مردم روبرو نشد،به دلیل تک خط بودن این فرودگاه وآنهم خط تهران به کلاله و بالعکس بود و مسئولین می توانستند با کمی تدبیر واضافه کردن خط هوایی کلاله به مشهد و سیستان و بلوچستان و همچنین واگذاری یک پرواز در هفته از فرودگاه گرگان به فرودگاه کلاله،مانع گردو خاک خوردن این پروژه میلیاردی شوند.

گفتنی است فرودگاه کلاله از مصوبات سفر اول دولت دهم و هیئت دولت به گلستان بوده که در جریان سفر اول هیئت دولت به استان گلستان 10 میلیارد و 500 میلیون ریال برای اجرای دو طرح تاکسی‌وی و برج فرودگاه کلاله اختصاص داده شد و علاوه بر این اعتبارات دیگری برای تجهیزات فرودگاهی از قبیل ایکس‌ری، گیت‌وی، کانتر پذیرش مسافر، تسمه نقاله و ماشین آتش‌نشانی اختصاص یافته بود.

فرودگاه 315 هکتاری کلاله در سه کیلومتری غرب این شهرستان واقع شده و پیش از این، سال‌ها برای پرواز هواپیماهای سمپاش از این مکان استفاده می‌شد.

این فرودگاه 35 سال قدمت دارد و با توجه به فاصله بیش از 300 کیلومتری شرق استان با فرودگاه بین‌المللی گرگان، تسریع در تکمیل فرودگاه کلاله در دستور کار قرار گرفت.

طول باند فرودگاه کلاله 2 هزار و 260 متر و عرض آن 45 متر است، فرودگاه آمادگی صددرصدی برای استفاده مسافران را دارد و قابلیت پذیرش هواپیماهای فوکر 50، 100 و 140 را نیز دارد.


نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار