مسئول ذیربط بررسی کنند:

دریافت هزینه بالا ثبت نام کارت ملی هوشمند/ نحوه اقدام برای ثبت نام کارت ملی هوشمند

1403-06-30 10:06:53
0
54

سرویس اجتماعی: رئیس ثبت احوال کلاله از دریافت هزینه بالای برخی از مراکز اینترنتی درخصوص ثبت نام کارت ملی هوشمند خبر داد و نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرد.

 

علی نجاتی فردر گفتگو با خبرنگار کلاله خبر از دریافت هزینه هایی بالا از سوی برخی کافی نت ها جهت ثبت نام کارت ملی هوشمند خبر داد و از این موضوع ابراز نگرانی کرد چرا که این موضوع باعث نارضایتی برخی از شهروندان شده است.

وی با بیان اینکه ثبت نام کارت ملی هوشمند برای واجدین شرایط ازطریق شبکه اینترنتی قابل انجام است گفت: طبق اعلام مسئولین استان برای ثبت نام اولیه و دو مرحله ای کارت ملی هوشمند،کافی نت ها و مراکز اینترنتی مجاز به دریافت هزینه 10000 ریال تا حدکثر 15000 ریال می باشند و نباید هزینه ای بیش از این از متقاضیان دریافت شود.

رئیس ثبت احوال کلاله یادآورشد: درمراجعه برخی از متقاضیان دریافت کارت ملی هوشمند به برخی از کافی نت ها و مراکز اینترنتی،متاسفانه مبلغی بالغ بر 50000 ریال از متقاضیان دریافت شده است که این موضوع باعث ناراحتی این متقاضیان شده بود.

نجاتی فر نحوه ثبت نام متقاضیان دریافت کارت ملی هوشمند را اینگونه بیان کرد و گفت: برای شروع کار،متقاضیان باید به مراکز اینترنتی و کافی نت ها مراجعه نمایند و برای دریافت کارت ملی هوشمند پیش ثبت نام کنند و در روز بعد جهت نوبت گیری برای مراجعه به ثبت احوال شهرستان به همان مرکز اینترنتی مراجعه نمایند و باید گفت هزینه این دو مرحله همان هزینه یاد شده می باشد.

وی تاکید کرد: متقاضیان پس از نوبت گیری باید طبق همان زمان و نوبت اعلام شده به ثبت احوال مراجعه نمایند چرا که درغیر اینصورت نوبت متقاضی ابطال خواهد شد و باید دوباره اقدام نماید.

این مسئول افزود: متقاضیان باید قبل از مراجعه به ثبت احوال،به عکاسی ها مراجعه نمایند وعکس دیجیتالی برای کارت ملی هوشمند خود تهیه نمایند و این عکس را بصورت فایل و در سی دی به ثبت احوال ارائه دهند و گفتنی است طبق اعلام مسئولین استانی،هزینه عکاسی و سی دی نیز درمجموع 20000 ریال می باشد.

 

 

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار