دلایل تعطیلی فرودگاه شهرستان کلاله

1403-07-27 08:07:31
0
67

فرودگاه شهرستان به دلایل نامعلوم بعد از یک ماه از افتتاحش دوباره تعطیل شد.

 

مثل اینکه همین دیروز بود که مردم در شهرمان کلاله با ذوق و شوقی فراوان به همدیگر مژده آمدن رئیس جمهور محترم و افتتاح فرودگاه کلاله را به یکدیگر نوید می دادند و بی صبرانه منتظر قدوم مبارک رئیس جمهور که پا بر زمین فرودگاه کلاله گذاشته،و قیچی و نوارو رمان پرواز هواپیما از فرودگاه کلاله در دست تا فراز و فرود هواپیما را در فرودگاه شهرشان به تماشا بنشینند الحمدالله این اتفاق مبارک و میمون به وقوع پیوست و مردم این خطه سرسبز میهن اسلامی روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته چشم شان به جمال هواپیما این پرنده آهنین ،در آسمان شهرشان روشن شد!که ناگهان ...ناگهان آن اتفاق شومی که نباید می افتاد ومردم انتظارش را نداشتند ،افتاد .چشم شور حاسدان که ازحسادت هواپیما هایی را که در فرودگاه کلاله بر زمین می نشت چشم کردند روز یکشنبه ای بود که مردم بنا به عادت چند ماه گذشته که هواپیما را درآسمان شهر می دیدند ،در این روز ها هر چه گوش خواباندند از صدای غرش خبری نبود و هرچه چشم به آسمان لاینتناهی به این سو آن سو گرداندند کمتر موفق به دیدار همای سعادتشان که همان هواپیما بود، شدند .! یکشنبه سپری گشت و مردم بی صبرانه به انتظار سه شنبه و دیدن همان هما ولی هیهات،هیهات از شنیدن غرش و یا دیدن پیکر آهنین هواپیما !خلاصه هفته اول با همه ی تلخی ها از نیامدن هواپیما به پایان رسید و مردم منتظر هفته بعدی ولی نه، انتظار بی فایده بود چون هواپیما جن شده بود و مردم کلاله بسم الله ! نه تنها آن هفته بلکه هفته های بعد و بعدترش هم یکی پس از دیگری می آمدن و رفتتند و پرواز هواپیما بر فراز شهر برای مردم به رویا تبدیل شده بود رویایی که امکان برآوردنش به این زودیها امری بود محال، البته گفته باشیم که مردم صبور کلاله اصلا و ابدا گناه تعطیلی پرواز ها را به گردن مسئولان محترم هواپیمایی کشور نمی گذارند!ابدا اما قاطعانه از آنها دفاع می کنیم و می گوییم که این وصله ها (تعطیلی پروازها) به مسئولان محترم نمی چسبد اگر چه بعضی ها بخواهند با چسب قطره ای یا دوقلو این وصله ها را به آنها بچسبانند!! این حقیر بعد از تحقیقات کامل و جامعی که حول این مسئله در چند ماه گذشته انجام داده ام به احتمالات فراوانی برای تعطیلی پرواز ها رسیده ام که تمام آنها حاکی از آن است که تعطیلی پرواز ها هیچ ربطی به مسئولان محترم هواپیمایی ندارد!! احتمالات فراوان هستند که اگر بخواهیم همه را بیاوریم ، برای بردنش احتیاج به یک هواپیمای باری بزرگ و به غول هوا پیماهای ،پهن پیکر و با یک هوا پیما c-130نیاز است که فعلا با وضع موجود (تعطیلی فرودگاه) این امر مقدور نیست از همین رو فقط تاکید می شود فقط برای اثبات بی گناهی مسئولان محترم فرودگاهی چندتا از آنها را مرور می کنیم باشد که ضمن آگاه شدن مردم کلاله از تعطیلی پرواز ها ، بی گناهی آقایان مسئول نیز به اثبات برسد و عوامل استکبار جهانی نتوانند از قطع پروازها علیه مسئولان فرودگاهی بهره برداری کرده و پشت سر آنها صفحه بگذارند !با هم احتمالات را برسی می کنیم.

1-      احتمال اینکه مردم کلاله چشم شان از لحاظ بینایی دچار مشکل باشد، است !چرا ، چون آنها نمی توانند هواپیمایی به آن بزرگی را در آسمان شهرشان ببینندو چون خودشان نمی بینند می گویند هواپیما نیست در صورتیکه در همان زمانیکه اینها هواپیما را نمی بینند خیلی ها آنرا در شهرهای بزرگ و به قول مسئولان در کلان شهرها ، می بینند !! اگر مردم کلاله نمی بینند تقصیر خودشان است باید بروند به فکر درمان چشمشان باشند

2-      احتمال دیگر اینکه مردم از لحاظ شنوایی نیز صدر صد مشکل دارند ! آخر اگر گوششان مشکل دار نیست چرا غرش سرسام آور موتورهای هواپیما را نمی شنوند.

3-      احتمال دیگر، ممکن است هواپیما در هوا پنچر شده باشد از اینرو خلبان مشغول تعو یض لاستیک هواپیما هستند که ان شاالله در اسرع وقت به محض رفع مشکل هواپیما در فرودگاه کلاله به سلامتی بر زمین خواهد نشت !دیرو زود دارد اما سوخت و سوز ندارد !ان شالله مردم به همین زود یها حداقل فقط یک تا دو دهه دیگر از این نعمت برخوردار خواهند شد فقط کمی صبر می خواهد .

4-      مگر فراموش کرده اید که غربیها ما را تحریم کرده و سوخت هواپیما های ما را نمی دهند؟! خب این هم یک احتمال دیگر است که نباید از آن غافل شد! الهی مرده شور این غربی ها را ببرد که به سوخت هواپیمای شهر ما نیز رحم نگردند ! این غربی ها عجب آدمای غریبی هستند که مادرشان هم آنان را نمی شناسد.

5-      احتمال اینکه وضعیت هوا قاراشمیش بوده که نتوانسته هواپیما در فرودگاه بنشیند نیز است !اصلا وضع خلبان هم ممکن است از این قاعده مستثنی نباشد ! ((مردم کلاله عجب آدمایی پر توقعی هستند !آخر کجا دیده اید که وقتی هوا قاراشمیش باشد خلبانی بتواند هواپیما براند!))

6-      از همه مهمتر چون مسئولان محترم فرودگاهی انسان های مهرورزی هستند و مردم دوست٬مردم دوستیشان گل کرده و به فکر جیب مردم کلاله بوده و حاضر نشده اند که این مردم به جای اتوبوس که برایشان سر جمع ده هزار تومان هزینه دارد سوار هواپیمایی بشوند که حداقل صد هزار تومان هزینه دارد!(( خدا مهرو رزی آقایان مسئول را از سرما مردم کلاله کم نکند !الهی آمین!))

7-      احتمال اینکه مسئولان فرودگاهی همه را با یک چشم نگاه می کنند نیز دور از ذهن نمی باشد! آنها به فکر جیب مردم محروم هستند بلکه به فکر مرفهان بی درد نیز هستند و نمی خواهند که در حق آنها اجحاف شود و هواپیمایی که متعلق به آنهاست افراد محروم و ندید بدید از آن استفاده نمایند\((الحق و الانصاف که خوب عدالت را بین مردم تقسیم می کنند که مو لای درز عدالت خواهی آنها نمی رود!))

8-      احتمال دیگر، با توجه به مهرورزی مسئولان فرودگاهی بعید به نظر نمی رسد که آنها به فکر مردم روستای بربرقلعه که فرودگاه در جوار روستایشان قرار دارد می باشند و نمی خواهند که صدای غرش هواپیما باعث آزارشان شود ویا خدای نخواسته به گوش این عزیزان آسیب برساند. از اینرو دستور توقف پرواز ها را صادر کرده اند تا سایه مهرورزی آنها بر سر مردم روستا نیز سایه انداز شود!

9-      احتمال اینکه ......... اصلا مگر مردم از مسئولان فرودگاهی طلب دارند؟

چرا دنبال احتمال می گردیم: به مصداق ضرب المثل که مال دارد اختیار دارد ٬مسئولان فرودگاهی دوست ندارند که هواپیمایشان در فرودگاه کلاله بر زمین بنشیند! اعتراضی هست؟! هر کس اعتراض دارد یک تکه پا تا سازمان هواپیمایی کشوری تشریف بیاورد تا به حسابش رسیدگی منظورمان همان قانع کردن است٬ او را آنچنان قانع کنیم که دیگر هوس نکند که دنبال احتمال بگردد و خدای نکرده پشت سرمان صفحه بابا کرم بگذارد.

 

 

 

غلام علی آبدهی مقدم- کلاله

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار