سرویس اجتماعی:

مهمترین اقدامات پلیس کلاله در سال 92

1403-06-30 10:06:40
0
57

سرویس اجتماعی: کشف بقایای یک جسد پس از 20 سال،دستگیری کلاهبردار 1 میلیارد ریالی،دستگیری قاتل قهرمان کیک بوکسینگ آسیا و دستگیری چندین عامل توزیع مواد مخدر در کلاله،مهمترین اقدامات پلیس این شهرستان در سال 92می باشد.

 

به گزارش کلاله خبر، در سال 92،پلیس انتظامی شهرستان اقدامات مختلفی در جهت حفظ امنیت و پاکسازی عوامل توزیع مواد مخدر انجام داد که در ذیل به برخی از مهمترین این اقدامات می پردازیم.

دستگیری و اعتراف قاتل کیک بوکسینگ آسیا

بهرام یونسی دادستان کلاله  از دستگیری و اعتراف قاتل حسین ابراهیمی جوان 20 ساله و قهرمان کیک بوکسینگ، خبر داد و گفت : بلافاصله پس از کشف جسد، تحقیقات آغاز و با بررسی پیامک ها و تماس های مقتول ، ماموران به یکی از دوستان مقتول ، مظنون شدند و وی را دستگیری کردند.

 یونسی افزود: در بازجویی از این فرد و با ارائه مستندات و شواهد ، متهم به قتل اعتراف کرد.
 
به گفته دادستان کلاله، این فرد که از دوستان صمیمی مقتول بود و به مدت پنج سال با آنان رفت و آمد خانوادگی داشته است درباره انگیزه خود از قتل گفته است: از مدت ها قبل ، مورد سوء ظن و بدبینی مقتول مبنی بر داشتن رابطه با همسر وی قرار گرفته بودم و شب حادثه نیز در قرار ملاقاتی که با مقتول داشتم دوباره در این باره با هم گفتگو کردیم.
 
قاتل در ادامه درباره جزئیات شب حادثه افزود: با شناختی که از روحیات مقتول داشتم و از تعصب و حساسیت وی درباره ی مسائل ناموسی آگاه بودم ، از بیم این که توسط وی کشته شوم، پیش دستی کردم و با سه ضربه چاقو وی را از پای درآوردم.
 
به گفته دادستان این فرد سپس با طی مسیر در ساعاتی پس از نیمه شب در جای نسبتا خلوتی از ماشین پیاده و با قرار دادن جسد در عقب خودرو ، پس از پاشیدن بنزین و آتش زدن خودرو از محل متواری شده است.
 
یونسی افزود : پرونده این فرد که هم اکنون با صدور قرار بازداشت موقت در زندان به سر می برد در حال ارسال به مرجع قضایی دادگاه کیفری استان است.

به گزارش کلاله خبر،حسین ابراهیمی مقتول این ماجرا چندی پیش توسط قاتل با چند ضربه چاقو و در پی آن، در صندوق ماشین خود با دست و پای بسته سوخت و جان خود را از دست داد.

دستگیری كلاهبردار يك ميليارد و 620 ميليون ريالي در "كلاله"

فردي كه با جلب رضايت افراد با شگرد هاي مختلف و صدور چك بلا محل در سطح كشور كلاهبرداري مي كرد توسط پليس آگاهي فرماندهي انتظامي شهرستان كلاله استان گلستان دستگير شد.

به گزارش کلاله خبر،سرهنگ پاسدار "رضا بهروزي" فرمانده انتظامي شهرستان كلاله در گفتگویی گفت: در پي شكايت يك شهروند مبني بر اينكه فردي با هويت معلوم در ازاي خريد 22 رأس گوسفند از وي با صدور چك جعلي به مبلغ يكصد و ده ميليون ريال از وي كلاهبرداري كرده است و به همراه گوسفندان از محل متواري گشته است، پيگيري موضوع به طور ويژه در دستور كار مأموران پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت.

وي افزود: مأموران با تحقيقات گسترده متهم را شناسايي و طي هماهنگي قضايي در يك عمليات پليسي دستگير و به پليس آگاهي دلالت داده شد.

سرهگ بهروزي با اشاره به اينكه در بازجويي هاي فني و پليسي به عمل آمده كلاهبردار دستگير شده صراحتأ به جرم خود اعتراف كرد و افزود: در اين رابطه چند فقره چك و مدارك جعلي به همراه 2 عدد مهر جعلي از وي كشف شد.

فرمانده انتظامي كلاله تصريح كرد: در ادامه با بازرسي سوابق كيفري متهم و استعلام از بانك اطلاعاتي مجرمين و تحقيقات تكميلي مشخص گرديد متهم داراي يك سال حبس از مرجع قضايي شهرستان آزاد شهر به اتهام كلاهبرداري مي باشد.

اين مقام انتظامي افزود: متهم همچنين تحت تعقيب مراجع قضايي استان ايلام به اتهام كلاهبرداري به مبلغ 800 ميليون ريال و شهرستان شاهرود قوچان به مبلغ 710 ميليون ريال مي باشد.

وي با اشاره به اينكه متهم تا كنون به يك ميليارد و 620 ميليون ريال كلاهبرداري اعتراف كرد با تشكيل پرونده تحويل مرجع قضايي و از آن طريق با قرار صادره روانه زندان گرديد گفت: با توجه به گستردگي كلاهبرداري متهم در سطح كشور در صورت وجود شاكي هر نقطه از كشور ، شاكيان در استان گلستان مي توانند با مراجعه به پليس آگاهي شهرستان كلاله استان گلستان و با برقراري ارتباط با شماره تلفن هاي داراي پيش 0171 و شماره تلفن 2185345 و 2185346 و 01714244116 پليس آگاهي موضوع شكايت خود را طرح كنند.


افشای یک جنایت پس از 20 سال و کشف بقایای جسد

به گزارش کلاله خبر در سال 92 مردی با حضور در پلیس آگاهی کلاله ادعا کرد 22 سال پیش شاهد یک جنایت بوده و به دلیل عذاب وجدان می خواهد راز این جنایت را فاش کند. و در پی شهادت وی 2 مرد که دوست خود را به دلیل اختلافات مالی در جنگل های کلاله کشته بودند دستگیر شدند و به جرم خود اعتراف کردند.

و پس از 2 ماه تلاش و تجسس گروه تجسس نیروی انتظامی کلاله استخوان هایی  مربوط به یک جسد مرد را از مکانی که شاهد این ماجرا به مامورین نشان داده بودکشف کرد.

 

کشف 77 کیلیوگرم مواد مخدر در کلاله


رضا بهروزی فرمانده انتظامي شهرستان كلاله از کشف بیش از 77 کیلوگرم مواد مخدر در طی 2 مرحله از یک خودروی لیفان خبر داد.

وی در تشريح اين خبر گفت: پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان در راستاي مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي موفق شدند فردي با مشخصات معلوم را كه در امر حمل و عرضه مواد مخدر در سطح شهرستان با خودروي ليفان از استان هاي جنوبي به شهرستان كلاله اقدام مي كند را شناسايي و مراتب به صورت ويژه در دستور كار ماموران قرار گرفت.

وي در ادامه افزود: با شناسايي متهم، محل فعاليت وي تحت كنترل و تعقيب و مراقبت پليس قرار گرفت تا اينكه چند گذشته پس از3 ماه كار پليسي و اطلاعاتي مأموران مبارزه با مواد مخدرموفق شدند خودروي حامل مواد مخدر را در ورودي شهرستان طي يك عمليات پليسي توقيف كنند.

سرهنگ بهروزي تصريح كرد: در اين راستا 2 سوداگر مرگ دستگير و در بازرسي اولیه  از خودرو 25 كيلوو 500 گرم مواد مخدر از نوع ترياك كه به طرز ماهرانه اي جاساز شده بود كشف وضبط شد.

اما این مقام انتظامی روز گذشته اعلام کرد: بازرسی از این خودرو منتج به بازرسی اولیه نشد و ادامه بازرسی ها در محیط نظامی انجام گرفت و در ادامه این جستجوها توانستیم 52 کیلوگرم مواد مخدر دیگر از نوع تریاک در این ماشین کشف کنیم.

بهروزی اضافه کرد: با این 52 کیلوگرم و 25 کیلو و 500 گرم کشف شده در مرحله اول بازرسی، در مجموع 77 کیلو و 500 گرم تریاک از این خودرو کشف و ضبط شد.

سرعت غير مجاز زانتيا عامل كشف 50 كيلوگرم مواد مخدر در كلاله

ماموران پليس راه شهرستان كلاله استان گلستان در اولين روز طرح زمستانه، خودروي سواري زانتيا را به دليل سرعت و سبقت غير مجاز متوقف كه منجربه كشف 50 كيلوگرم موادمخدر ازنوع ترياك گرديد.

سرهنگ "عليرضا قدمي "رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي گلستان در مصاحبه با خبر نگار پايگاه خبري پليس در تشريح اين خبر گفت:روز گذشته ماموران گشت پليس راه شهرستان كلاله در حين گشت زني در محور" كلاله" به "مراوه تپه" خودروي سواري زانتيا را به علت سبقت وسرعت غير مجاز متوقف كه بعد از اعمال قانون متوجه حركات غير طبيعي راننده مي شوند.

وي گفت: راننده خودروي مربوطه جهت فرار از اعمال قانون وجلوگيري از توقيف خودرو وكشف مواد مخدر جاساز شده پيشنهاد 100 ميليون ريال رشوه را مي كندكه با رد رشوه از سوي مامور پليس راه مواجه مي گردد.

اين مقام انتظامي با اشاره به اينكه ماموران پليس راه با توجه به حركات غير عادي راننده با گشت پليس مبارزه با مواد مخدر جهت تحقيقات و بررسي موضوع هماهنگ مي كنند.

سرهنگ قدمي همچنين افزود:با دلالت خودرو به پليس راه طي اقدامي مشترك با گشت مبارزه با مواد مخدر 50 كيلو گرم مواد مخدر از نوع ترياك كه به طرز ماهرانه اي جاساز شده بود از داخل خودروكشف و ضبط نمودند.

رئيس پليس راه گلستان ضمن تقدير وتشكر از نگاه تيز بين ماموران پليس راه و كشف مواد مخدر،بيان داشت: در اين راستا 2 متهم دستگير و خودروي مربوط توقيف كه جهت تحقيقات بيشتر تحويل پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان گرديد.








نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار