قابل توجه مسئولین امر و مجموعه های مرتبط ؛

تحرکاتی برای تصاحب تریبون نماز جمعه یکی از شهرهای استان توسط جریانی خاص

1403-07-03 06:07:30
0
41

سرویس اجتماعی: اخیرا گروهی خاص قصد تصاحب تریبون تأثیر گذار نماز جمعه یکی از شهرهای شرق استان را در سر دارند و این گروه با توجه به کهولت سن امام جمعه شهرستان فرصت را مغتنم شمرده و در صدد معرفی فردی برای تصاحب این جایگاه هستند.

 

به گزارش کلاله خبر به نقل از گلستان ما، اخیرا گروهی خاص با گرایش افراطی اصلاح طلبی قصد تصاحب تریبون تأثیر گذار نماز جمعه یکی از شهرهای شرق استان را در سر دارند و این گروه با توجه به کهولت سن امام جمعه شهرستان فرصت را مغتنم شمرده و در صدد معرفی فردی با گرایش سیاسی خود برای تصاحب این جایگاه هستند.

لازم به ذکر است این گروه خاص در یکی از مساجد سطح این شهرستان ( مسجد ص ) ، ضمن انجام امور مذهبی معمول به فعالیت های سیاسی اجتماعی نیز مبادرت می ورزند.  در همین راستا این گروه خاص با استفاده از تغییرات به وجود آمده در فضای سیاسی کشور و استان و با لابی گری های گسترده در مرکز استان و تهران ، با کاندیدا کردن دو نفر برای بدست گرفتن بالاترین کرسی سیاسی این شهرستان اقدام نمودند که این کار با موفقیت هایی هم همراه بوده است.

لازم به ذکر است از زمان تأسیس تریبون نماز جمعه این شهرستان بیش از 20 سال می گذرد که تاکنون بنا به علاقه مردم و محبوبیت در میان آنها ، امام جمعه فعلی این شهرستان ، تنها امام جمعه آن بوده است و از ابتدای انقلاب اسلامی در سال 57 تا کنون در تمامی صحنه های تاریخی - انقلابی و سیاسی - اجتماعی شهرستان نقش موثر و چشمگیری داشته است .

شخصی که برای تصدی تریبون نماز جمعه این شهرستان توسط این گروه خاص مد نظر است ، از کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه یکی دیگر از شهرهای استان بوده و توسط یکی از ائمه جمعه پیشکسوت استان به این مسجد فرستاده شده است . در همین راستا گفته می شود شخص مورد نظر در محل کار سابق خود نیز بر محوریت ولایت فقیه تأکید و جدیت لازم را نداشته است .

البته این گروه خاص افراطی سیاسی در این زمینه هم از روابط و لابی گری های گسترده ای در شهرها و ادارات و نهادهای مختلف استان بهره گیری نموده و با ظرافت و پیچیدگی های خاصی به دنبال تحقق خواسته خود ، مبنی بر تصاحب جایگاه امام جمعه و تریبون نماز جمعه برای روحانی جوان مد نظر خود هستند .

با توجه به اینکه امام جمعه هر شهرستان ، پدر معنوی آن شهرستان محسوب می شود که باید تمامی گروه ها و مجموعه های فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی فعال را تحت پوشش خود داشته باشد لازم است تا شخص امام جمعه در یک شهرستان گرایش یا انتصاب خاص سیاسی نداشته باشد و در مسیر اصیل نظام و انقلاب ، امام (ره ) و شهدا  و رهبر معظم انقلاب حرکت کند .

از طرفی ، چون جایگاه امام جمعه در هر شهرستان به نوعی نماینده ولی فقیه در آن شهرستان محسوب می شود که انتساب مستقیم به رهبر معظم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران پیدا می کند لازم است تا اهتمام ، جدیت و تاکید لازم بر محوریت ولی فقیه در جامعه و نظام اسلامی را دارا باشد .

لذا لازم به نظر می رسد تا ستاد اقامه نماز جمعه کشور و ستاد اقامه نماز جمعه استان به این موضوع توجه کافی نموده و در صورت نیاز به معرفی امام جمعه جدید در این شهرستان ( با توجه به کهولت سن امام جمعه فعلی ) با توجه به شرایط ویژه سیاسی - اجتماعی و قومیتی آن شهرستان ، نسبت به شناسایی و معرفی امام جمعه جدید این شهرستان و یا ساسر شهرستان های مشابه اقدام نمایند .

به هر حال ، جایگاه مهم امام جمعه یک شهرستان و تریبون ارزشمند و تاثیر گذار نماز جمعه نیازمند حضور و فعالیت روحانیون برجسته پارسا و پرهیزکاری است که با بذل رفتار و گفتاری بر مدار تقوا و عدالت و محوریت در مباحث علمی اسلامی  ، پرچمدار امورات دینی و مذهبی در میان اقشار مختلف مردم در یک شهرستان باشد .

نظرات

متاسفانه نظری هنوز درباره این مطلب منتشر نشده

ثبت دیدگاه

خانه شهرستان گلستان اخبار